Seiko Only V

Crosspost, net binnen, heel fraai!

26 likes

Ik had deze Turtle voor de MM300 plaat en wijzers gekocht, maar ik heb alles los nog een keer gekocht, gewoon omdat het langskwam.

15 likes

Proficiat mooi horloge, hoe bevalt hij?:+1:

1 like

16 likes

Wat er volgens mij vooral aan de hand is, is dat de grijze handel meer aan banden wordt gelegd. Zo wordt het steeds moeilijker om Seiko’s onder listprice te kopen. Een SKX007 kostte ‘list’ ook gewoon €299. Niemand betaalde dat, want je kon 'm voor de helft in Singapore bestellen. Dat is nu wel voorbij.

De ‘nieuwe’ Seiko 5 sport heeft een listprice van rond de €250 (afhankelijk van de band) en is ‘grijs’ niet veel goedkoper. Automatische Prospex duikers beginnen rond de €450 list (Turtle), maar zijn ‘grijs’ nog wel te vinden rond de €350. Ik ben benieuwd hoe lang dat nog gaat duren…

2 likes

Goede ontwikkeling m.i.
Die belachelijke standaard kortingen zoals ook bij bijvoorbeeld Omega, sloegen nergens op. Beetje keuken praktijken

1 like

Het valt me bij de nieuwe 5 sports nog wel alles mee wat de kortingen online zijn want ze zijn wel onder de 200 te vinden. Bij andere modellen is dat stukken minder. Een groot verschil zit hem ook in dat online winkels bepaalde modellen niet langer mogen inkopen, alleen met een fysieke winkel. De 5 sports modellen mag iedereen volgens mij nog wel inkopen.

1 like

Poah, super gaaf ding.
Als het goed is komt de mijne ook snel binnen :pray:t2:

1 like

Ik ben het met je eens. Het was fijn om goedkoop SKX’jes te kunnen bestellen, maar er zijn ook leuke dingen voor terug gekomen. Toen ik 12 jaar geleden een Monster wilde kopen was ik aangewezen op grijze import. Het Seiko wat bij V&D in de etalage lag leek wel een heel ander merk dan het merk van de automatische duikers waar je online over las. Een paar jaar geleden zag ik voor het eerst een SKX in de etalage bij een juwelier in in Nederland, tegenwoordig zijn er meerdere winkels bij ons in de stad die de 5 sport hebben liggen, en bij beiden Seiko AD’s kun je een Presage of een Turtle passen als je wilt, dat vind ik wel leuk.

2 likes

Sbdc051?

Ja my pride and joy.
Prachtig horloge, mooie wrist presence, ik heb getwijfeld tussen de 51 en de 61, maar de 51 heeft gewonnen.ik vond de ander te groot en te lomp uitzien op mijn pols. En de blauwe AR vind ik mooier uitzien.

1 like

Banzaaaaaai!! De Samuraaaaaaai!!!

8 likes

Inderdaad een zeer leuk horloge en de band kleurt er mooi bij!

1 like

Blijft een toffe, ingetogen mod inderdaad (zonder Kikkoman :slightly_smiling_face:). Kun je al uit de doeken doen wat je van plan bent met de MM300 plaat?

1 like

Zekers.

8 likes

Oh, dat wordt wel mooi ja :slightly_smiling_face: Dit is wat mij betreft een mod in de categorie ‘zoiets had Seiko eigenlijk zelf moeten maken’.

1 like

Goedemorgen allemaal.

14 likes

Morguhhh

10 likes

Nieuw bandje met dank aan @Henry

4 likes

8 likes