Een Seiko discus burger, de SCBS005
Uiteindelijk kom je weer op staal uit, ik tenminste wel.
Ik heb een Seiko Bell-Matic liggen met zo’n ‘unieke’ bandaanzetting (wat vervangen van de tere stalen band onmogelijk maakt), en met een defect aan de veer. Wat kan ik daar nu het beste mee doen? De Seiko winkel in Amsterdam neemt de reparatie alvast niet aan. Weet iemand een reparateur die dit op zou kunnen pakken?
Daar was ik ook erg benieuwd naar. Het lijkt net of de uurwijzer iets te los gemonteerd zit. Maar dat kan het niet zijn, want tijdens normaal gebruik zie ik de wijzer niet heen en weer gaan.
Ook al is dit gedrag alleen waarneembaar bij het verstellen vd tijd, het voelt niet goed.
Met vintage kan je beter niet naar een Seiko dealer gaan maar naar een goeie horlogemaker met ervaring met vintage Seiko. Maar een Bell-Matic gaat vanwege het uurwerk wel vrij prijzig zijn om te laten servicen.
Klopt - knoppen zijn anders, ook de subdials want is een ander uurwerk in de heruitgave.
De oude versies zijn overigens niet zwart maar donkergrijs, maar op deze foto lijkt de mijne donkerderer.
En ik vind ze nog altijd 'n mooi design - oud of nieuw🤗
Ik zou gaan zwemmen met de kids dus ik had mijn duiker al om. Blijkt het zwembad helemaal vol geboekt te zijn, maar ja, die duiker had ik al uit de doos gehaald dus die draag ik vandaag.
De nieuwe zijn volgens mij van staal met coating. De oude natuurlijk van plastic.
Een van de horloges waar ik nog een klein beetje spijt van heb dat hij weg is