Grappig - die knoppen zitten met op een andere plek. Zwart met rode accenten ziet er ook goed uit. En de 24uur dial ontbreekt (die ik overigens overbodig vind).
Wellicht wat ervaringsdeskundigen hier….?
Seiko heeft met de sport 5 serie best wel leuke horloges, voor niet al te veel geld. Nu vroeg ik mij af, als ik bvb mijn MeisterSinger laat Servi en, kost dat zo rond de €200, daar heb je dus al weer bijna (beetje afhankelijk van het model) een nieuwe Seiko 5 voor. Heeft iemand een idee wat een service voor een Seiko 5 kost, en hoe Lang gaat zo’n ding mee voordat je hem überhaupt moet laten servicen?
Er zijn lieden die een Seiko 5 voor decennia gebruiken zonder deze op te sturen voor een servicebeurt.
Anekdotisch: de Seiko 5 van mijn opa loopt nog steeds prima. Die heeft op z’n minst 20 jaar geen servicebeurt gehad.
Vraag:
Ik heb een Turtle waarvan de uurwijzer een beetje heen-en-weer wiebelt bij het verstellen van de tijd. Ik vind dat vreemd, omdat ik dat bij mijn andere Seiko’s niet zie. Herkent iemand dat? Zo ja, is dit normaal?
Nieuwe aanwinst
Man, hoeveel Samurai’s heb jij. Dacht dat ik gek was met 3 maar ben gelukkig niet de enige.
Durf ‘t bijna niet te zeggen, maar ik heb er nu tien. Grey Dawn en STO2 heb ik verkocht.
Dat klinkt herkenbaar – enkele (Seiko) horloges in de collectie hebben dat.
Ben wel benieuwd welke eigenschappen van het kaliber dat “wiebelgedrag” veroorzaken en of men het aanraadt om in dat geval een horloge op te sturen om te laten repareren (ook al loopt het goed).
Gefeliciteerd! Welk model is dit? Ik kan het niet goed zien op de foto.
Wat zie ik daar links boven?
Wat zie ik daar linksonder?