Blijft mooi he…
Zeker.
Da’s ook niet de reden van verkoop … sorry Jaap, het moet even. Ik heb die andere ernaast gehad en tja, die sprak me ook aan. Dus tijd om die eens te proberen en ik kan ook altijd weer terug, zou ook niet de eerste keer zijn.
Maar het is ook echt geen straf om deze te houden, als dat zou moeten. Hij is erg mooi!
Dit is idd en heel mooie uitgave. Als ik nog geen diver had, zou deze hoog in de lijst staan.
Toffe foto
SNE499 modje is eindelijk binnen, staat gruwelijk op een stevige groene NATO.
heb lang getwijfeld om deze of mijn SRPA21 weg te doen. Maar dit is de enige solar en met deze look kan ik hem niet weg doen.
dus mocht iemand nog interesse hebben in een licht gebruikte SRPA21 met saffier: let me know!!
Klasse. Mooie wijzerplaat en de leren band staat er goed bij. Veel plezier!
Dank je wel, ja de originele leren band bij deze is een perfect match. Bij mijn sarw019 chocodial had ik er meer moeite mee, die was heel stug
Dit is mega soepel leer.
Ik ben benieuwd hoe lang de band meegaat. Voor zover ik weet helaas niet na te bestellen. Over het algemeen hebben leren banden de voorkeur
Wat horloges betreft was 2020 voor mij een jaar dat vooral in het teken stond van Seiko. Met name Grand Seiko. Maar ook de nieuwe “Alpinist” die dit jaar in enkele varianten is verschenen, viel in de smaak. En met dank aan @Zulu heb ik vorige week aan mijn setje (SPB121 en SPB123) de Limited Edition Mountain Glacier (SPB199) kunnen toevoegen. Wat een mooie plaat! Wat een fijn triootje!
Heb wel een paar dagen getwijfeld. In de rotatie van mijn collectie zijn de Alpinisten tot nu toe niet of nauwelijks aan bod gekomen. Die met de champagne wijzerplaat heb ik wel al gedragen. Is me goed bevallen. Het enige nadeel is dat het een vrij dik horloge is, door de glasbodem. Maar op mijn pols valt dat niet op. De overige zaken die worden tegengeworpen (datumlensje, geen schroefkroon voor de kompasring, imperfecte uitlijning van de kompasring, de prijs) vind ik geleuter. Die met de groene wijzerplaat heb ik nog niet gedragen. Enerzijds door het wachten op een stalen band (ja, het slechte bandje dat origineel wordt geleverd bij de SPB121 is inderdaad ook een terechte kritiek). Anderzijds door de concurrentie met m.n. twee nieuwe Grand Seikos.
Uiteindelijk besloten toch te happen op de advertentie. Die plaat is uiteindelijk onweerstaanbaar. Aanbod was heel netjes: ongedragen, tegen list inclusief een OEM stalen band. Verkoper bleek ook gehuisvest in het zuiden des lands, waardoor de transactie F2F kon plaatsvinden. Zulu is een fijne vent, wiens enthousiasme voor de hobby al was gebleken door zijn berichten in het forum. En hij bleek ook nog een goede kop koffie te zetten. Kortom, een transactie om met plezier op terug te kijken. Ik zal nu wel de Zenith Elite 6150 in het weekend wat vaker moeten laten liggen, ten gunste van de Alpinisten. Weet nog niet zeker of de SPB121 blijft.