Seiko Only V

6 likes

Heb al antwoord al gevonden. Bandje is incoming :white_check_mark:

1 like

10 likes

Mogge!. Welke referentienummer heeft deze?

2 likes

15 likes

Het heeft wel iets weg van een 7006 (niet 7005 dus want geen datum :joy: ) model.
Edit kastvorm 7090?

1 like

Welke vandaag :joy:

11 likes

Yes!

2 likes

12 likes

8 likes

8 likes

Leuk horloge? Je doet hem ernstig tekort.

Ik weet ook niet waar je jouw verhaal op baseert: heb jij zelf een SARBxxx èn SZSBxxx in bezit (gehad) en gedragen?
Ik wel. Na 2 SARB’s en 1 SZSB014 kan ik uit ervaring het volgende delen:

• niet mooie afwerking t.o.v. de SARB. kijk mooi is subjectief. Technisch gezien is de SZSB beter afgewerkt. En dat is ook wel logisch omdat de produktie technieken in dik 10 jaar vooruit gegaan zijn. Zo zijn de lijnen veel strakker, en zijn er crownguards toegevoegd;
  • de diameter is iets omhoog gegaan, wat ik persoonlijk zéér waardeer. Dat zal voor velen niet gelden;
  • matige brushing? Wat jij matig noemt, is satin brushing. Kijk straks maar eens op de band van je GS, dan zie je wat ik bedoel;
  • dan lees ik ook nog rammelband. Ik kan bevestigen dat deze band zeker niet rammelt. Als iemand een rammelende SZSB band heeft, dan heeft 'ie hem waarschijnlijk veel te lang afgesteld, of rammelt er iets aan implantaten in z’n arm. Deze band heeft namelijk een ander borgsysteem met lange veren die de pen vasthouden. Qua design vond ik de SARB band wel wat mooier, vanwege de verdeling van de 3 schakels in de breedte, waarbij de buitenste wat breder zijn dan bij de SZSB band. Verder is de SZSB band beter af te stellen door het gebruik van halve schakels (en het ontberen van de door velen vervloekte pin-and-collar busjes die in de SARB wél zitten);
  • holle endlinks: vor mij hebben volle endlinks geen enkel voordeel. Voor een echte toolwatch waar je dag in dag uit mee zou gaan klussen wel, maar daar heb ik personeel voor.

Mijn vergelijking tussen de SARBxxx en de SZSBxxx ziet er als volgt uit:
SZSB voordelen

• betere en strakkere afwerking, ook de brushing
  • mooiere maat
  • gebold glas
  • geen lumen op de wijzers, die daardoor meer GS-achtig zijn
  • band makkelijk te verstellen en beter op juiste lengte te krijgen
  • drilled lugs

SARB voordelen

• saffier crystal
  • band wat mooier
  • gesigneerde kroon

SARB nadelen

• diameter te klein
  • lumen op de wijzers
  • band lastig in te stellen (pin-and-collar)
  • band in bepaalde gevallen minder goed op juiste lengte in te stellen
  • geen drilled lugs

En qua prijsniveau ontlopen ze elkaar niet zoveel. Mijn eerste SARB kocht ik 2011 voor € 467,15 bij Seiyajapan. De SZSB kun je nu voor rond de € 450 kopen als je goed zoekt.
Ik vermoed wèl, dat als Seiko bij het uitbrengen van de SARB-serie had geweten hoe populair ze zouden worden, ze de prijsstelling wat hoger gelegd zouden hebben. Maar: achteraf is het mooi wonen.

Ook de calibers in zowel de SARB als de SZSB zijn gekende werkpaarden van Seiko.

9 likes

15 likes

Ik wist niet dat je boos werd :grimacing::grin:

Ik moet eerlijk zeggen heb alleen foto’s gezien. Maar die band ziet er maar goedkoop uit. Ik vind de rest wel mooi maar het straalt geen kwaliteit uit. Dat is mijn mening. Ik heb beide SARB modellen gehad en heel veel SARX modellen. Die vind ik er allemaal beter uit zien. Maar nogmaals persoonlijke mening en nog niet in de hand gehad. Er zit ook geen 6R35 in maar een 4R35. Geen lume en drilled lugs zijn zeker een pluspunt.

8 likes

Daar was ik al bang voor. Ik vind het opmerkelijk dat mensen op basis van wat foto’s dingen gaan roepen als “matige afwerking”, “rammelband”. Dat kun je pas zeggen als je er 1 daadwerkelijk hebt gehad.
Ook bij reviews is het zaak om te proberen het kaf van het koren te scheiden. De fake-reviews of gesponsorde reviews geven nooit een beeld van hoe het horloge (voor jou) in real life is.

Ik ben ook al meerdere malen teleurgesteld na het kopen van een horloge vanaf plaatjes en filmpjes. Indien mogelijk wil ik ze nu toch liever eerst eens vasthebben. Of moet al ervaring hebben met een ander model uit dezelfde serie.

1 like

6 likes

15 likes

4 likes

Helemaal top de nieuwe turtle. Weet overigens niet wat de verschillen zijn met de SRP777.

10 likes