Sterkte daar met de sneeuwstorm!
Erg goed. Ik heb nog steeds van die momenten dat ik ‘m zie om de pols - per ongeluk, in de spiegel, of bewust als ik de tijd wil lezen - en denk “wauw”. En daar gaat het om natuurlijk
A propos, het is een schitterend mooi horloge qua kastvorm (zoals alle MM300s) en wijzers+plaat (specifiek deze) maar hij is niet perfect. De L2L is 19mm en er is geen stalen band voor, wat wel echt balen is. Ook is de bezel zelf (dus het metalen deel) net iets “hoger” dan bij de MM200, en niet afgerond aan de bovenkant. Ik vind dat minder mooi.
Ergste nog is dat de 36000bpm 8L55 niet is afgeregeld “want het is geen Grand Seiko”. Mijne loopt dus op +18s/d… en zo’n mechaniek in een monocoque kast kun je niet even op de hoek laten bijregelen!
Ik heb jullie hulp nodig! Ik ben namelijk wel helemaal weg van de Seiko Persage, Sarb en Skx. Mijn pols is klein zo’n 16cm omtrek. Ik zoek een horloge van ongeveer 36mm tot max 38mm.
Wat is jullie ervaring met de banden van Seiko goed of… ? En welke raad je mij aan?
The ultimate snow watch
Dan zou ik voor een SARB033 of SARB035 kiezen.
Voor jouw pols een mooie maat. Veel Presages zitten op 40, n dat is te groot.
Persoonlijk vind ik de banden goed en comfortabel.
Presages zijn vaak rond de 40mm en dragen groot.
Ervaringen met banden zijn subjectief. Ik vind de SKX jubilee bijvoorbeeld heerlijk dragen en een perfecte band.
Weet jij ook alsje bijvoorbeeld een duiker haalt of die band makkelijk te verkleinen is. Voor een extra gaatje? Met name de rubberen/ plastic soorten.