Seiko Only VI

2 x astron, 4 x Zimbe.

1 like

Vandaag ook een Nieuwe Aanwinst uit Japan gekregen.
Een die op het moment erg in de belangstelling staat een vintage King Seiko, eentje die ik al heel lang aan mijn collectie wilde toevoegen. De KS 4502-7001
Handopwinder.

17 likes

Mooi setje…:+1:

1 like

Schitterend. Simpele kleurstelling maar toch uniek en mooi.

1 like

Trots op mijn eerste

9 likes

Gefeliciteerd Ton. Ik vind die kleuren grijs zo intrigerend. Heb de foto’s al 3x opnieuw bekeken :wink:

1 like

Erg fraai exemplaar…:+1::+1:

1 like

Dank jullie wel…

Soms heb je horloges waar je spijt van hebt dat je ze weg hebt gedaan, dit was er zo één, droeg zeer comfortabel met Jubilee. Die is nu onderweg :smirk:

8 likes

8 likes

Mooi horloge maar wat me eigenlijk meer opvalt is die combinatie van endlinks en de mesh bracelet!! Dat is aftermarket neem ik aan, anders geniaal van Seiko!

2 likes

Dag Cihan, dit is nieuw door Strapcode geïntroduceerd :+1:

Is dus eigenlijk geniaal van Strapcode :ok_hand:

2 likes

Super gedaan zeg, daar is over nagedacht!!

1 like

maar eerst koffie

9 likes

Nog steeds heel blij met deze! (SZSB018)

9 likes

Misschien helpt wat reclame, want deze zoekt een nieuw baasje. Mij doet het dus wat minder, maar ik las al wat collega’s die zeer tevreden waren met deze knaller.

8 likes

Komt helemaal goed John. Je raakt deze wel kwijt. Dit is een versie die de potentie heeft tot een klassieker uit te groeien.

Ik heb er een hard hoofd in dat het met de 5 sports zal gebeuren, vooral omdat er zoveel zijn dat het lastig is dat er eentje tot icoon uitgroeit.

2 likes

je moet inderdaad al wel een beetje bruin zijn, zo bij je arm. Echt een zomerknaller.

1 like

Nog zo’n klassieker-in-spe: The Green Goblin of anders de Hulk. De SRPD63K1. Sunburst groene wijzerplaat, goudomrande indices, groene bezel en een best prima stalen Seiko band. Resultaat is een klassiek/tijdloos horloge.

Onvolkomenheden? Komen ze.

• Verschillende afwerking van lugs en endlinks. Brushing is totaal anders.
  • Geen volle endlinks maar … blik. De ‘hollow endlinks’ begint meer te lijken op de ‘horror endlinks’.
  • De hele band heeft een afwijkende afwerking t.o.v. horloge; zie voorbeeld van SAT hierboven over wat Strapcode kan en doet. Waarom doet Seiko dat niet?
  • Ik stoor me echt aan dat blikwerk in een sluiting zodra je die opendoet. Je ziet het niet, je denkt er niet aan. Zodra je de knopjes indrukt, hij klapt open en… je denkt ‘chips, wat is dit lilijk zeg’.

Memo aan mezelf: t.z.t. eens een echt passende band vinden. Geen prio.

10 likes