Touché Daniel, ik kan het ook niet meer bijhouden wat er überhaupt op de markt is door die tsunami aan collecties, collectie-in-een-collectie, de verschillende kleurtjes, de bandjes waarop ze geleverd worden en colabs van de Seiko 5 Sports.
Denk dat over een jaar of 10 toch een paar een ‘klassieker’ gaan worden. Geen goed idee welke hoor.
In de afgelopen 50 jaar zijn er ook een paar uitgegroeid tot een klassieker en daarvan waren er indertijd ook best veel van gemaakt. Van sommige had ik dat echt nooit verwacht - waren de ‘standaard’-modelletjes.
Ik bedoel juist dat er weinig van gemaakt zijn en er heel veel verschillende modellen zijn. Om echt een icoon te worden kan je beter weinig modellen waar veel van gemaakt wordt zoals bij Rolex bijvoorbeeld.
Alba. Founded in Japan in 1979, Alba crafts exceptionally designed watches that are assembled with meticulous attention to detail. Powered by Seiko Watch Corporation, Japan, incredible performance is the Alba DNA. Alba’s trendsetting designs with distinct configurations tell more than just the time. With watches for every taste and every look, there’s an Alba timepiece that speaks to every individual’s unique style.
Dochter onderneming van de Seiko Group voor de Aziatische markten.
Dat er weinig van een bepaald model zijn gemaakt is toch juist een voordeel? Vraag en aanbod zijn dan niet in balans.
Een Casio Duro (model van een paar jaar geleden) met een zilveren wijzerplaat is bijvoorbeeld bijna niet te krijgen. Als ie wordt aangeboden is dat voor een flinke prijs.