Happy wife, happy life…
Vandaag mijn seiko die ik 37 jaar geleden van mijn pa kreeg om. Met dank aan @Tokes die hem weer helemaal lekker heeft laten lopen.
Welke Seiko is dit?
Welke seiko is dit?
De SPB259
Zie post hierboven
Gisteren het bos in getrokken en daar heerlijk lopen struinen. Tegelijk heb ik mijn best gedaan om wat plaatjes te schieten voor de fotowedstrijd #56
Gisteren mijn nieuwe Seiko Presage Style 60’s ‘Ginza’ 140th Anniversary - Seiko SSA445J1 - Limited Edition binnen gekregen.
Er zijn wereldwijd slechts 4.000 exemplaren van deze limited edition beschikbaar. Het ontwerp van dit horloge herdenkt 140 jaar Seiko Watch Corporation, als een horloge en klok reparatiewerkplaats in Ginza, Tokyo in Japan.
Gaaf ding hoor!
Nog wat extra info:
Seiko Presage SSA445J1 | Style60’s - geïnspireerd op de Crown Chronograph uit 1964 | de jaren 60-look herken je aan de zachte vormen en scherpgevormde wijzers. Het Presage 4R39 kaliber wordt in Japan gemaakt en wordt kwalitatief hoogwaardig afgewerkt met een fraaie goudkleurige rotor. Ieder onderdeel wordt in eigenhuis vervaardigd. Het Seiko Presage horloge is voorzien van box-shaped hardlex glas en is 50 meter waterdicht. Deze Seiko Presage heeft een energiereserve van max 41 uur.
140TH ANNIVERSARY: Het opvallende ‘geplaveide’ wijzerplaatpatroon is geïnspireerd op de allereerste stenen straatklinkers in westerse stijl in Ginza. De blauwgrijze ‘Konparu-iro’ wijzerplaatkleur vertegenwoordigt zowel het huidige Ginza-gebied - reflecties van de lucht in het verfijnde glazen stadslandschap - als een van de culturele kleuren van Japan. Het is een kleur die voor het eerst in de mode kwam in de jaren 1910 en 20 - een trend die begon in Ginza, toen nieuwe chemische kleurstoffen begonnen te worden ingevoerd. (bron: Seiko Boutique)
Ik wil er eigenlijk bij vloeken om te benadrukken hoe mooi die is… maar ik hou het netjes: Wat is die prachtig! Veel plezier met je NA!
In het echt is hij nog veel mooier. Het is moeilijk om de wijzerplaat goed te fotograferen.