Seiko Only VI

Ik dacht dat ze tegenwoordig vaak een stukje onder de list prijs te vinden zijn, zeker tweedehands. Voor dat bedrag is het een nee voor mij dus.

Dat vind ik ook. Maar kan er mee leven.

Ja list is 660. King turtle. Vind die upgrades wel lekker. Tweedehands zijn ze nog niet te vinden, op chrono voor 550,-.

Ik heb de manta ray king turtle ook nieuw gekocht voor iets meer dan 600 euro. Dat vind ik eigenlijk te veel voor wat je krijgt maar ik wilde super graag die wijzerplaat en nieuwe bezel combinatie. Bij mij staat helaas wel alles scheef. Dus loupe net uit het lood, chapter ring niet uitgelijnd met wijzerplaat en bezel insert ook niet uitgelijnd. Als je dat allemaal bij elkaar optelt is 600 echt belachelijk……… en toch vind ik het een gaaf horloge. (Op de kast na dan……. Heb de turtle kast eigenlijk altijd al lelijk gevonden…….)

Als je even geduld hebt komen ze vast over een tijdje stukken goedkoper voorbij. De manta heeft nu al moeite om voor 450 euro verkocht te worden.

Op de manta ray geeft de loupe juist een heel mooi effect. De loupe concentreert licht dat op de plaat valt waardoor het lijkt also de zon door de wolken op het water schijnt. Heel gaaf.

2 likes

Ja de qc is bedroevend bij seiko en als je dat zo bij elkaar zet is het die 600 niet waard. Daar heb je gelijk in. Ik vind zelf de turtle wel heel lekker dragen maarja dat soort foutjes ga ik mij wel steeds erger aan storen.

1 like

10 likes

Chillen op de boot in de Biesbosch

10 likes

7 likes

14 likes

9 likes

Miltat krijgt een schoonmaak beurtje in de ultrasoon, even op leer gezet.

10 likes

17 likes

Bijna etenstijd…:grinning_face_with_smiling_eyes:

8 likes

Ik weet niet hoe groot de Longines is, maar de Seiko is met 42mm voor mij perfect. En heeft dauphine wijzers, mijn favorieten. Daarom heb ik de kleuren blauw, zwart en offwhite uit deze serie :roll_eyes:

Dat zijn geen ‘sword’ hands, maar dauphine. Zie hier.

2 likes

Eventjes vergeten, terwijl ik ze zelf toch ook heb… :man_facepalming:

5 likes

Ook jouw favoriete wijzervorm?

3 likes

Zeker weten! Het mooiste horloge dat ik ooit heb gezien, is een 3796 Patek Philippe Calatrava met clous de paris en dauphine hands! :wink:

1 like

Je hebt ze alle drie dus? Baas boven baas.

Die Longines is kleiner, 40mm

17 likes

Blijft leuk, vooral die error bezel!

1 like