Seiko Only VI

Absoluut allebei de waarheid, maar wat moet ik er nu mee :man_shrugging:t5:
Deed hem vanmorgen om, keek er naar, en dacht nee…dit gaat m niet meer worden. Nu definitief.
Serieus de beste keus wat betreft zwarte duikers, maar als ik hem amper draag dan houdt het op. Of ik moet die SKX de deur uit gooien, maar die is eigenlijk te grappig om weg te doen. Blijft toch een SKX :clown_face: (ook al vind ik die oerlelijk, en zit vol krassen).

Dus 2 opties : SKX eruit, of de MM200 eruit. Aquis blijft.
Die nieuwe lijn van Seiko (143 etc) vist precies tussen de Aquis en MM200 in, dus voegt ook weinig toe. De Aquis verslaat ze op alle fronten voor mij.
image
Of alle drie eruit voor wat anders, maar na 112378 horloges te hebben bekeken zit er nog steeds niks tussen wat beter is (zeg voor pak m beet 2000 euro).
Enige duiker wat mij nog enigszins kan bekoren is de BB58 zwart. En dan heb ik er maar eentje, da`s ook niet alles :weary: Plus 3 ruggen neerleggen voor een horloge dat ook maar mwah mwah is…nee. Seamaster is te duur, en ook na 10 x gepast te hebben nog steeds niet overtuigd, dus die is al heel lang uit mijn hoofd verbannen.
Terug naar de Oris 65 ook geen optie, hoe mooi die ook is (die ging er heel bewust uit).
GS niet mijn ding, MM300 te dik en te lomp. Damasko/Sinn en al dat soort totaal niet aan mij besteed. Vintage = ouwe meuk.
Luxe probleem, i know.

5 likes

Even naar wat klinkertjes kijken vandaag.

19 likes

Ik vind hem heel tof. Maar ja dan zou ik ruimte moeten maken. In box en budget.

1 like

Normale Samurai: SRP €490. LE SRP €740?! What the photon.

1 like

Tis een ā€˜king’ Samurai toch? Die zijn normaal 650. Maar dan nog :wink:

Ah dat had ik gemist. Wat is het verschil met de normale Samurai? Saffier glas en keramische insert, toch?

Srph39k1 - Taiwan exclusive

13 likes

7 december 2019, rondje Sligro. Deze heeft het nog lang bij je volgehouden. Gaat vast iemand anders ook hƩƩl erg blij mee zijn. Dit is inderdaad een duiker met een hele goeie prijs/kwaliteit. Succes met de verkoop!

Komt dus niks voor terug? De Oris is en blijft 't …

2 likes

A day at the office

20 likes

17 likes

Yep. Kan niks bedenken wat beter is. Uurwerk doet mij niets (en een ETA tikt toch gewoon lekker door), plus de Aquis heeft verder alle specs die je mag eisen/verwachten. Hooguit een verstelbare sluiting, maar die vond ik te groot op rubber (dus verkocht).

Had wel gekeken (en gepast) voor die 143-147, maar dan blijft het hetzelfde verhaal. Ook perfect, maar dus nog steeds ƩƩn horloge teveel in de kast :man_shrugging:t4:
Misschien alleen nog die blauwe, kijken of die wint maar denk het niet. Prachtig horloge :ok_hand:t4:

1 like

Verkeerd om?

Jouw Aquis is ook gaaf, bovendien staat 'ie ook nog eens lekker op de pols. Ik snap het wel. Ben zelf ook al een paar jaar een one watch policy aan het volgen hoewel ik er eigenlijk altijd wel twee heb.

Mijn Marathon TSAR lijkt wel een blijvertje (nu al een jaar in bezit) en nu de SPAB143 erbij. Ik draag ze ook allebei, met evenveel plezier. Heb wel veel last van flipperdrang, dan mot er weer per se iets anders komen. Heel irritant. De laatste tijd koop ik dan ook vaak nog iets wat ik al eens gehad heb en dat is als geld door de plee spoelen, door alle afschrijving want vaak ook (vrijwel) nieuw … :see_no_evil:

Rare hobby dit! Maar wel leuk. :beers:

1 like

Hij is top. Heb er altijd een beetje spijt van gehad dat ik hem weggedaan heb. Topkwaliteit, een mooi design en draagt heerlijk.
Heb getwijfeld om er weer eentje aan te schaffen maar nu gezwicht voor een Certina DS Action Diver. Die komt hopelijk morgen (eindelijk) binnen…

10 likes

? Wat bedoel je?

Rechtsdragend denk ik, ik moest even schakelen!

Het horloge wel idd :smirk: linkerpols is kapot stuk met wat uitsteeksels :man_shrugging:

1 like

:joy:

Dat is niet zo fijn! Sterkte met het herstel.

12 likes

Zal wel vreemd zijn straks, wanneer er geen foto van een Japanner hier van jouw hand verschijnt. @FransT, Japanse kranten en tijdschriften en een mooie Seiko op de voorgrond is toch wel jouw ā€˜handelsmerk’ geworden. :grin:

3 likes