Knappe foto! Dat zwengelt bij mij de drang wel weer aan om te gaan kijken naar een Willard
Dat vind ik nog zacht uitgedrukt haha. Ik vind het geweldig staan!
Knappe foto! Dat zwengelt bij mij de drang wel weer aan om te gaan kijken naar een Willard
Dat vind ik nog zacht uitgedrukt haha. Ik vind het geweldig staan!
Zoān Cpt Willard vind ik ook best interessant gezien de relatief ākleineā maat (voor een Turtle case).
Zou 'm graag eens willen uitproberen om te zien of het wat voor mij is. Op papier lijkt 42mm doenbaar voor een Turtle en mijn polsen, maar ik zou 'm niet zomaar durven kopen.
Inderdaad iets wat je moet proberen. Ik heb zelf een SRP777 Turtle en die is groter dan deze Willard. Mijn ervaring is dat de Turtle prima kan, dus de Willard al helemaal, maar ik heb de groene Willard al eens gepast⦠zucht, daar gaan we weer
Doen Voor welke uitvoering zou je dan gaan?
Precies dat - draagt uiterst comfortabel. Ik heb zelf een polsomtrek van 17,5cm ter referentie.
Ik heb eerst een steriele Steeldiver hommage gekocht om het maar eens uit te proberen (qua maat). Die ligt hier in de kast te niksen.
Mooi ding overigens, niks op aan te merken:
Saffierglas, volledig massieve stalen band, plus rubber band, keramische bezel, uitstekende lume op indices, wijzers en bezel, automatisch Seiko uurwerk NH35 met hacking en handwinding, datum en 200m wr.
Was een mooi experiment, daarna toch de stap gemaakt naar de Seiko.
Misschien de andere maar eens in het blauwe deel zetten.
Uiteraard voor de SPB151 die jij ook hebt. Ik wil altijd het liefst zo dicht mogelijk bij het origineel blijven. Gelijk stalen band er bij. Heb ook nog een Waffle strap waar lekker mee afgewisseld kan worden, dus ik zie het al helemaal voor me
@AlexisB Ik weet dat je SPB143 nog geleverd moet worden, maar hier een fotootje van de 143 en de 777 naast elkaar. Qua Grootte zou je de Willard links van de 143 kunnen plaatsen, maar dat komt doordat de lugs korter zijn.
Dit is trouwens ook een mooi filmpje:
Ik slechts 16cm give or take⦠Dus horloges zien er al gauw plomp uit rond mijn pols
Ga ik eens bekijken, thanks! (je gaat me wellicht weer geld kosten verdorieā¦)
Inderdaad wel opvallend dat beide horloges vrijwel exact even hoog zijn. De Cpt Willard Turtle is enkel breder. Ik vond mijn 45mm Turtle alleszins heel erg comfortabel dragen. Best zwaar wel, maar heeft me nooit gestoord. Viel me wel op toen ik na een hele week Turtle dragen wisselde naar pakweg een SARB033 hoe zwaar die Turtle met originele stalen band was!
Oeps⦠sorry
Grappig is dat hoe een ieder dat ervaart. Ik vind ze namelijk niet heel erg zwaar, maar zwaar genoeg om iets aan mijn pols te voelen. Dat vind ik weer heel erg fijn. Ik heb ook een Hamilton KFM, maar die vind ik weer te licht en draag hem hierdoor nauwelijks.
Ja, ik vond het ook eerder fijn dan vervelend. Als ik erna een quartz om had (zoals de Dan Henry) voelde die instant goedkoop aan, puur door het lagere gewicht.
Wat me naadloos bij een citaat uit ƩƩn van mān favoriete films brengtā¦
Heb zelf ook ooit een Steeldiver gekocht, ligt inmiddels ook al een jaar in de kast. Zoals je zegt, mooi horloge maar heb er niks meeā¦
Waarom zie ik hier eigenlijk nooit de SPB207 langskomen? Vind 'm zelf erg gaaf met dat groen, zou moeilijk kiezen zijn tussen die en
Dat herken ik. Daarom zou ik ook nog de SPB143 overwegen (misschien in ruil voor de 149) Het wachten is ook op een 1968 marine master re-creation. M.a.w. de SLA025J1 maar dan betaalbaar.
Leuk filmpje trouwens; mooie close-ups.
Die is het helaas, voor nu, nog niet geworden. Morgen komt een andere nieuwe aanwinst binnen (volgens dhlā¦). Heb wel navraag gedaan naar de 207 maar kon ik even niet voor een mooie prijs binnenharken.
Zag er net wel eentje op het Uhrforum te koop staan dus mocht iemand een mooie 2e handse zoeken?
Even met een plaatje uit die advertentie
Die is wel heel erg mooi en zit heel fijn! Het is heel persoonlijk, maar de oude mm200 was helaas net iets te groot voor mijn pols. De nieuwe zit als gegoten! Ikzelf heb de 187, maar mocht je de 207 kunnen pakken voor een mooi prijsje⦠zeker doen!
Ja, dan kom ik weer op het punt waar ik eerder was Mijn MM200 is dan net wat groter dan de nieuwere varianten, waar volgens mij de 207 ook onder valt. Op zich erg tevreden over de huidige maat, door het design komt ie subtiel over. Maar die 207 is zó gaaf van kleur⦠Die rubber band* zou ik vast zelden dragen maar die kleur is zo mooi
(*Was overigens bijzonder verrast door de feel van die rubber band, heb 'n blauwe bij mijn 083; erg soft en soepel, heel fraai! Maar ik draag het eigenlijk nietā¦)
Naar mijn weten heeft de 207 dezelfde kast als de 185 en 187. Die is 42mm. De oude mm200 hebben daarnaast ook een pijl als uurwijzer. Dat hebben de nieuwere varianten weer niet.
Gewoon een keer passen
Edit:
Even een double check. Kast is inderdaad 42mm.
Ja klopt, die wijzers. Die maffe pijl was wel ff wennen maar nu vind ik het leuk. Die secondewijzer van de nieuwe modellen met die rode stip vind ik dan ook weer erg gaaf. Indd als de gelegenheid er is maar eens passen.
Ik ben zelf ook gewoon te luiā¦
Je ziet die 207 niet zoveel omdat