Seiko Only VI

Nu we er over praten… kon het niet laten om even een avondwisseling te doen naar de 187 hahaha.

Dat mag hoor, het is weekend :grin:

12 likes

Zit wat in. Voor mij zijn ze ook enkel gebruikt interessant hoor.

Heb niet het idee dat dat veel leden hier tegenhoudt :joy: We worden ook doodgegooid met SKX’en aan de onderkant en Sub’s aan de bovenkant van het spectrum… Then again, ik zou 'm niet snel bij m’n huidige MM200 erbij nemen, indd of óf

Je bedoeld het beruchte lume-streepje? Daar stoor ik mij gelukkig niet aan, zonder alle ophef hier erover had het mij niet zo opgevallen :slightly_smiling_face: Bedoel, het is net zo’n discussie als met een datumvenster überhaupt. Zonder is het beter in balans maar het is een fijne functie. Die maffe ISO norm schrijft het nou eenmaal voor, toch? Of dat nodig is om te volgen is weer een ander verhaal… Net als lederen banden op een duiker. Enzovoort enzovoort :stuck_out_tongue:

Is ook een prachtig ding, schitterende dial. Wat me overigens meer stoort dan dat lumestreepje is die worst van een uurwijzer, die vind ik wat lompig. :grimacing:

Hahaha zo persoonlijk is het hè? Ik was blij te zien dat ze de pijl hadden vervangen voor een worst hahaha. Die lume pip op 3 stoort me ook niet, maar mocht je een keuze hebben, zoals bij de 143, de 147 en de Willards uit 2020, dan liever zonder. Gelukkig had ik die keuze niet bij de 187 hahaha Die was al uitgebracht onder de nieuwe ISO voorwaarde.

Dat streepje lume is niet zo’n probleem, het is de manier van plaatsing en het gat dat ze ervoor gemaakt hebben in de minutenring.

1 like

De 143 is een topper, maar de 149 is echt leuker hoor. Vind ik!
Goed over nadenken, dat er geen spijt van gaat krijgen. :wink:

Exact ook mijn gedachte. Sterker nog, om de pols valt het al helemaal niet meer op. We maken elkaar een beetje gek met retescherpe foto’s. Ik vind het eigenlijk wel fijn, als ik op de plee zit en de stroom valt uit (ik heb geen daglicht, dus pikkedonker …) dat je rond drie uur kan zien dat de kleine wijzer op de 3 staat. Anders mot je 't maar raden! :sunglasses:

Ook lekker! :ok_hand:

Wat ik gehoord heb van de AD is dat de dials ontworpen zijn zonder de lume pip. toen de ISO Certificering veranderde moest Seiko heel rap met een oplossing komen, die we nu dus terugvinden als een gat in de minutenring. Ik hoop zelf ook dat bij de volgende designs ze er iets beter over nadenken haha.

Voel ik hier nu een ruil aankomen? :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Serieus. Zo heb ik het echt nog nooit ervaren!
Fijn dat jullie al die doembeelden delen @sq100 en @JuKo, gaat me weer slape(n)loze nachten opleveren. Dank.

:joy:
Ik heb de 143 net joh! Maar, …

3 likes

Ik ook niet hoor, op de 187 heb ik dat “gat” ook zitten hahaha. Maar zoals ik al zei, als ik een keuze heb, dan nog liever de oude versie :wink:

Bij jou weet je het nooit :grin:

1 like

Dikke pijl jonguh!

5 likes

Enige goede reden ook om zo’n Patek met klokkenspel te kopen…

1 like

Die heb ik dus ook gehad en met véél plezier gedragen. Tot vanavond wist ik serieus niet dat er een ‘gat’ zat, oftewel dat er een lumemarkertje naast het datumvenster zat. Had ik dat eerder geweten, had ik hem natuurlijk nooit gekocht. Ahum.

Overigens vind ik de 187 mooier dan de groene 207. De laatste mag dan wel limited zijn, maar groen is niet mijn kleur. Ja, op de duikring van een ouwe 16610LV en dan het liefst ook nog een F of Y serie, dikke vier. Lekker hoor … maar dat is een ander merk. :wink:

Dat vond ik ook echt superleuk aan de SPB077.

1 like

Ik wil niet stoken, maar ik zou weer voor die 149 gaan :ok_hand:

18 likes

Tuurlijk …

:beers:

10 likes

Ik heb geen duiker met rechthoekige indices. Wat nu?

Volgens mij is die boutique versie rechts ook wel heel erg leuk. Die heb ik nog nooit zien rondzwerven hier op het forum.

Er staat er eentje in het blauwe gedeelte :rofl: :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Je flippert te snel :joy:

4 likes

giphy

Daar heb je helaas gelijk in! Mijn goede voornemen voor 2022, minder minder … :wink:

Maar het is nog geen 2022 hè.

Er zijn er hier zelfs 2, @anon53429901EV heeft hem ook.

Ik ben groot fan van de serie, maar wel zonder die lume krater.

20 likes