Seiko Only VI

15 likes

Toch wel enorm goed in Oranje. Ik vind deze en de eerste Save the Ocean nog steeds mooier dan de nieuwe King-versies. Komt waarschijnlijk omdat de Samurai voor mij een zomer horloge is.

Deze? Ik heb me heel erg moeten bedwingen om deze aanbieding niet mee te nemen in ieder geval.

4 likes

Mooi! Hoe verhoudt hij zich qua maat/dikte tov de SPB143?

Zo dat zijn flinke aanbiedingen! Je zou bijna de Turtle, Samurai en de Solar tegelijk willen kopen om deze Save the Ocean Edition compleet te krijgen.

Dat is een mooie aanbieding.

Het scheelt geloof ik een halve mm in de breedte. Ze zijn even dik lijkt het.
De speedy loopt rond af van de bezel.

6 likes

Arrivederci :wave:t4:
Wij vissen ook echt allebei in diezelfde vijver qua smaak : skx, Oris 65 en Aquis, Seiko duikers, en jij hebt en ik wil die zwarte bb :smile: (maar koop m niet).

Weet je waar ik nu naar kijk? Die Aqua Terra quartz, die hier nu te koop staat


Alleen een stuk kleiner dan wat ik gewend ben. En het tikt :grimacing:
Heb niks met uurwerken of accuraat gelul, dus wat dat betreft geen problemen mee. Wel weer lekker makkelijk. En een prachtig horloge, ook die band. Maar het tikt.
Krengen kan je alleen nergens passen, ik moet ff zoeken en denken. En blijkbaar goedkoop in Japan, even kijken waarom.

Alles behalve de SKX eruit, Omega terug.
Geen Oris meer :frowning:

Misschien langzaam tijd om die dikke duikers vaarwel te zeggen, heb sowieso nog weinig met horloges dus misschien één mooie Omega till the end :skull_and_crossbones:

AT automaat geen zin in, dure beurtjes ook.

Alleen een totáál ander model dan wat ik gewend ben :weary:, heb daar normaal gesproken niks mee (de explorers, GS etc)

1 like

Is de band nou hetzelfde of lijkt dat zo?

Nog steeds zo blij mee. Hier op het forum gekocht.

12 likes

Had je al eens een Turtle geprobeerd? Dat kan met de flipperende Turtle (zoek maar op Fiffer)

1 like

Helemaal waar Sjaak. Heb deze vandaag om de rechterpols (aan de linkerpols een Tissot):

16 likes

Nee, ze lijken wel oo elkaar, maar de 143 is een duikband met een extra clip en overloop en heeft diashield. Dat heeft de speedy niet.

Die is echt heel mooi :star_struck:
Ja soms denk ik er ook wel eens over hoor ,alleen de 58 en een beater , rest eruit

1 like

Dat is de MK2. Ook mooi.

14 likes

Ik heb deze wijzerplaat nog niet in het echt gezien. Op de foto vind ik deze over het algemeen wat minder, maar dat zou kunnen zijn doordat het volgens mij een lastige wijzerplaat is om mooi op de foto te krijgen.

2 likes

Jazeker, ik heb een tweetal jaar een PADI turtle met grote regelmaat gedragen. Me toen niet zo aan gestoord. Het is maar eens je kleinere horloges begint te dragen dat het je opvalt dat ie best groot is voor je polsen :grimacing:

Vandaar dat een turtle van 42.5mm me wel interessant lijkt… Prijs daarentegen vind ik niet zo wauw. Het binnenwerk van de Turtle (4R36 oid?) vond ik afdoend. Geen saffier stoorde me niet. Op 2 jaar tijd intensief gebruik slechts 1 krasje het vernoemen niet waard. Paar veegjes op de bezel. De stalen band had wel best wat krassen en putten.

Twee dagen op rij, een goed teken!

11 likes

16 likes

Goedemorgen, vroeg wakker…
Iets met kinderen en cadeaus van de goedheiligman…

Ik heb inmiddels een mooie collectie Seiko’s bij elkaar verzameld.
Dit is toch wel een van de meest bijzondere.

13 likes