Seiko Only VII

15 likes

15 likes

Een ik lig op de bank shotje.

15 likes

11 likes

Dit is mijn Seiko 5 SRPD63. Helaas zitten er 2 krasjes op het hardlex glas. Wat zijn de kosten ongeveer om het glas te vervangen? Of zijn er nog andere opties om de krasjes weg te krijgen? Heeft iemand wel eens hardlex glas vervangen voor safier? Ja ik weet het veel vragen… Sorry!

9 likes

Het hardlex van mijn Presage heb ik behoorlijk netjes weten te polijsten met onderstaande beschrijving

En deze glaspolijstset: https://www.amazon.nl/dp/B081ST6H3G?psc=1&ref=ppx_yo2ov_dt_b_product_details

Vervangen door saffier is bij dit soort platte glaasjes zeker mogelijk, dus als je hem dat waard vind zou ik dat lekker laten doen!

2 likes

Je kan 'm naar monsterwatches sturen.
https://www.monsterwatches.nl/product/skx0xx-saffier/

Kijk :point_up: eens.

1 like

Toen ik vorige week dit horloge kocht vroeg ik aan de juwelier of hij een specifiek Hirsch bandje had wat ik graag wilde hebben voor deze Cocktail Time. Helaas was dat er niet.

Vandaag kreeg ik een telefoontje dat het bandje wat ik zocht binnen was gekomen! Dat hij het zich überhaupt kon herinneren! Erg netjes dat ik nog een telefoontje kreeg!

20 likes

Inderdaad goede service…:+1:

1 like

Welk model heb je gekozen? En kleur, kan niet goed zien of het nou zwart of donkerblauw is?
Hoe dan ook een mooie combinatie, leuk wat het met een horloge doet!

1 like

Ik heb voor donkerblauw gekozen. Het is op de foto inderdaad wat lastiger vast te leggen, maar het is deze:

Ze hadden ook een donkerblauw bandje met camel grain, alleen ik vond een glad leer wat meer bij dit horloge passen, zodat de aandacht volledig naar de dial gaat.

2 likes

Gaat tegenwoordig overal mee naar toe :innocent:
Wat een plaatje he?

12 likes

Hadden we deze al gezien?

Duikers GMT van Seiko. Ik ben niet perse heel enthousiast over de gekozen kleuren.

8 likes

Jammer dat het een Sumo case is en geen mm200

3 likes

Sumo is voor mij ook aan de grote kant. MM200 zou perfect zijn geweest.

1 like

Mwoah, dat groen vind ik niet erg vernieuwend maar dat blauwige vind ik wel interessant. De oranje secondenwijzer breekt leuk. Dus qua kleuren wel leuk.

Ik heb de sumo niet irl gepast maar vind het ook geen aantrekkelijk model :man_shrugging:

Ik heb een sumo gehad en die was echt te groot voor me. Dit is een een ander uurwerk en weer dus niet of de maten hetzelfde zijn.

de blauw springt er wel het meest uit idd. Maar alsnog had ie iets meer contrast mogen hebben . Die licht grijze bezel maakt ‘m wat flets ofzo.

Knap bandje. Snap wel dat je een iets meer ingetogen model hebt gekozen, vind het zo wel een chique combi.
Heb zelf één band van Hirsch, erg blij mee. Dik maar soepel, mooi spul :+1:

1 like

True, kleur lijkt op de afbeelding ook niet zo lekker te matchen met de dial.

Deze is ook wat dikker bij de lugs door de padding die er in zit. Daar heb ik bewust voor gekozen zodat niet te iel oogt tussen de lugs. Daarna loopt de band heel snel dun af. Dit was voor mijn ook de reden dat ik dit bandje graag wilde hebben :sweat_smile:

Een andere optie was een band van Molequin, maar die is wat dunner. Ik twijfelde alleen een beetje over de prijs haha. Dan is deze band bijna een kwart van wat Molequin zou moeten kosten. Dus die beslissing is dan wat sneller gemaakt haha.

Kwaliteit van Hirsch vind ik verder ook prima. Heb nog een andere band van ze waar ik ook altijd heel tevreden over ben. Toch ben ik best nieuwsgierig hoe deze van Molequin zou staan.

1 like