Seiko Only VII

Grappig, een zwitserse batterij in een japans uurwerk.

Hahaha ik had er niet eens op gelet. De horlogemaker had hier een batterijtje in geplaatst en heb er verder niet naar gekeken.

Ik gebruik ze nooit, maar het schijnt zo te zijn dat die Renata batterijen bekend staan om lekken. Het forum staat er hier vol mee in ieder geval.

1 like

8 likes

Oh echt? Dat moet ik niet hebben. Welke raad je aan?

Ik heb laatst een aantal Seizaikens besteld. En anders meestal Maxwell of Sony, maar goed ik ben geen expert.

1 like

Ik heb ze gevonden bij Bol. Bedankt voor de tip! Ik heb gelijk een setje Seizaiken batterijen besteld :grin:

1 like

10 likes

18 likes

Hup, 143 op de tropic, in de zon, koppie thee erbij.
Helemaal blij.

17 likes

Onverwacht een weekendje naar Texel os altijd leuk. Even lekker uitwaaien op het strand en uiteraard even snel een fotootje maken van mijn horloge tussen het foam.

31 likes

Laatste zonnestraaltjes even meepikken.

18 likes

Mooie foto!

1 like

Geweldig mooie foto!

1 like

Schitterende foto, man! Veel plezier!

1 like

@WilSeiko @MechanicalFreak @TagEd dank u :blush:

1 like

Een tijdje terug mijn 7548 verkocht aan @El_penumbra. Na een heel leuk mail contact over Seiko’s modellen lijn, liet hij me de 8f35-0040 zien die hij gekocht had.
Omdat ik een beetje sellers remorse had besloot ik op zoek te gaan naar hetzelfde 8f35 model.
Het is een soort van smartwatch :grin:
Dit mid size duikmodel is nl een perpetual quartz duikhorloge.
Het houd rekening met de schrikkeljaren en de 30 of 31 dagen vd maand.
Best een zeldzaam model bleek na een zoektocht in Japan.
Daar stond eentje in een mooie staat, na batterijwissel was hij “broken”. Wat blijkt, het wisselen is niet effe batterijtje eruit nieuwe erin.
Je moet alles via contactpunten en kortsluiting instellen. Dus de gok gewaagd en het klokje gekocht.
Hier een filmpje erover het instellen na een batterij wissel.


Batterij gekocht was ook nog niet zo eenvoudig is nl een speciaal model.
En Tadaaa! Spooler heft een nieuwe 8f35-0040 Perpetual Calender Scuba!
En nu wat foto’s
17 likes

Mooi man…:+1:

1 like

Heel tof! :ok_hand: De quarts “skx” modellen van seiko heb ik al een hele tijd tof gevonden. (Helemaal de midsize modellen!)
Het feit dat deze dan ook voorzien is van een perpetual calendar is al helemaal gaaf :grin:

2 likes

NICE!!!

De 7548 en de SBCM025 zijn beide fantastisch. Wie had gedacht dat ik toch ooit met deze twee naast de twee GS’en zou eindigen.

Ik niet in ieder geval. Wel héél tevreden. :ok_hand: :smiley:

1 like