In het aanzicht van je foto vind ik een rubber band op een turtle wel erg lekker ogen. Maar uit een andere hoek vind ik de band niet mooi aansluiten op die maffe kastvorm
Is niet mijn foto, hoor. ‘Geleend’ van het internet. De cushion case van de Turtle is recht waar de band aansluit op de kast. Dit, in combinatie met de korte lugs is heel gunstig, want je hebt in principe nooit een ‘gap’ tussen de kast en band, die je bij sommige andere kastvormen wel kunt hebben. Zeker wanneer de lugholes ook nog eens relatief laag (meer naar het einde toe) van de lugs zitten.
Jawel, maar de kast is best een beetje lomp aan die zijde, waardoor er vrij veel vlees (lees kast en bezel) ten opzichte van de band uitsteekt. Ik vond 'm ook niet lekker matchen met een NATO bijvoorbeeld.
O.k., ik begrijp je, denk ik. Ja, dan zou ik voor een stalen band gaan: een originele Seiko stalen band of een goed aansluitende after-market band.
Naast dat het groen gewoon heel lekker oogt, vind ik de kast en maten van de nieuwe mm200 iets beter in balans op een of andere manier…. Dus ja… de groen mag blijven.
De zwarte houden en de blauwe inruilen op mijn blauwe MM300.
https://www.youtube.com/watch?v=x0gaYyNk7QA&t=206s
Zijn hier gebruikers die ervaring hebben met de Arnie Reissue (SNJ025P1). Hij lonkt maar ik vraag me af of ie te doen is om een wat smallere pols (ca. 18 cm)?
Ik heb de SNJ029 met 17.5 cm polsen. Vind hem heel goed te dragen mede door de korte lugs. Soms haal ik ook de tuna ring eraf waardoor die nog iets slanker is:+1:
18cm is een vrij grote pols Is prima te doen, ze dragen kleiner dan de mm’s doen vermoeden.
Wel stijlvol op vakantie zo, idd. Ik ga zelf niet op vakantie zonder een duiker. Geeft mij dat ‘mij kan niets meer gebeuren’-gevoel.
SZSB014, mooi horloge!
Moet de mijne ook weer eens uit de mottenballen halen.
Ik heb vandaag ook de groene king turtle besteld zodat ik beide modellen eens goed naast elkaar kan houden.
Waar ik gisteren erg blij van werd was het detail op de wijzerplaat.
Op dit forum toch best wel wat voorbeelden gezien van merken die een soort naambordje op de wijzerplaat plaatsen.
En dan seiko die de wafel structuur netjes door laten lopen.
Wel een keurig scheef staande bezel insert.