Van Japan ken ik m wel.
Deze kon ik niet…
Vandaag voor het eerst deze om, leuke vintage 7015-8000.
Was nog een uitdaging om nieuw glaasje te vinden!
Laatst dit oudje van een familielid gekregen, leuk ding, maar loopt verschrikkelijk
Uit nieuwsgierigheid, zouden jullie het waard vinden om hem op te knappen?
Altijd lastig, ga je het horloge dragen en vind je het een leuk horloge … zeker wel
Ga je het sowieso niet dragen niet
Ik vind het wel een leuke retro Seiko en zou dit wel af en toe dragen. Dus ik zou 'm in ieder geval eens voor onderhoud naar de horlogemaker brengen. De meeste van dit soort Seikootjes hebben dit nog nooit gehad en dat kun je bij dit merk heel lang volhouden; soms wel 30+ jaar. Maar zelfs een Seiko heeft uiteindelijk een keer onderhoud nodig.
Maar mocht je 'm niet willen houden, dan kom je er waarschijnlijk wel weer redelijk makkelijk vanaf. Gaat niet heel veel opleveren. Maar een koper vind je wel. Ik zou 'm niet laten oplappen voor verkoop. Dat ga je namelijk zeer waarschijnlijk niet terugverdienen. Maar zou het wel zonde vinden, als dit horloge nooit meer gedragen wordt of zelfs op de schroothoop eindigt.
Is dat een barst in t glas? In dat geval kan je dat nog laten vervangen door mineraal of saffier. Voor de rest zal ‘t snel te duur voor de waarde van t horloge worden, denk ik?
Thanks mannen! Ga er wel eens een dagje mee lopen en kijken hoe hij bevalt. Economisch gezien is het natuurlijk een lost cause, maar voor een horloge uit 1972 ziet hij er nog leuk uit.
Glaasje is idd gebarsten, moet even uitvogelen hoe ik die er vanaf krijgt want het is een frontloader en met mn grijpertje krijg ik hem er niet vanaf.
Over oudjes gesproken. Deze is uit 2011. Draag hem een paar keer per jaar. Op een CNS “Pepsi blauw” gezet. Geweldige combo; die rode seconden Wijzer en rode bies op de kroon in combinatie met de zwarte NATO met ook een rode bies.
SEIKO SNDC87P2, 7T92 uurwerk, 0MF0 kast, 42mm, 20mm lugs.
Eh, moet hier niet nog een plaatje bij?
Haha, roken en tegelijkertijd tikken op de telefoon is geen goede combo . Heb ze toegevoegd.
De amplitude is helemaal niet zo slecht, de afstelling wel. (Dat laatste is veel minder werk dan het eerste.)
Ja dat viel mij ook al op! Ik heb nog een tweede oudje liggen met acceptabel glas (die heb ik er ondertussen af). Maar bij deze heeft het glas echt geen zin om los te komen, zuignap, grijper, niets… Nog even een creatieve oplossing bedenken voordat ik aan de afstelling kan beginnen