Seiko Only VII

12 likes

Ik heb 'm ook: de Samurai Black Series LE. Heel comfortabel; zeker voor z’n formaat. En gewoon een stoer ding! Ik heb 'm destijds, voor de volle mep weliswaar :sweat_smile:, bij de Seiko AD in de buurt aangeschaft. Maar nog steeds heel blij mee. Gefeliciteerd! :partying_face:

1 like

Mooi dat de structuur een stukje doorloopt tussen de lugs, aan de kopse kant van de band zeg maar :ok_hand:

2 likes

Absoluut waar! In het begin had ik er wat moeite mee maar na een uurtje zat hij echt heerlijk. Zeker een blijvertje voor mij.

2 likes

Geen experiment en ook geen frontloader. Eind jaren ‘70 gebruikte Seiko voor de 6309 en 7548 duikers een klemmende ring om het glas te borgen. De duurdere (en meer professionele) 7549 had al een schroefring, net als dit horloge. Net wat betrouwbaarder, maar natuurlijk ook wat duurdere technische oplossing.

2 likes

21 likes

Ik waardeer de speedtimer steeds meer, pak 'm geregeld uit de doos. Enerzijds natuurlijk vanwege de wittebroodsweken maar ook omdat 'ie bij diverse soorten kleding past.
Zelfs een frisse vuilniszak kan 'ie uitstekend hebben :upside_down_face:

22 likes

Lekker begin van de werkweek zo met de SNXJ!

21 likes

8 likes

12 likes

27 likes

Vind dit een heel geslaagd vijfje.
SRPE57K1, 4R36 automaat, 08L0 kast, diameter van 40mm, lug breedte 20mm

14 likes

13 likes

NA: even een hele andere Seiko dan een quartz of auto. Denk niet dat Radio Wave hier werkt (schijnt wel iets te zijn in Duitsland?) en de enige instructies die ik kan vinden zijn in het Japans dus nog even puzzelen :smiley:

16 likes

De SLA043 op Joseph Bonnie tropic :ok_hand:

Weet iemand of er ook korte waffle straps zijn? In 20 of 19mm.

22 likes

Seiko turtles are coming. :rofl: :+1:

20 likes

Mooi model dit. Veel plezier!

1 like

23 likes

Werkt hier ook hoor…
Op Seikowatches.com kan je gebruiksaanwijzing kijken.
In het Engels denk ik.

1 like

13 likes