Seiko Only VII

23 likes

25 likes

19 likes

17 likes

Was aan het spelen met een nieuwe lens. Al m’n Seiko’s in chronologische volgorde :slightly_smiling_face:

28 likes

31 likes

Ziet er goed uit! Wat voor setup gebruik je?

1 like

Een Sony a6000, heb daar onlangs een Sony 18-105 f4.0 voor gekocht. Weinig spectaculair, maar meer geld wil ik er voorlopig niet aan uitgeven.
Ik heb 'm vooral gekocht als allrounder, als “makkelijke” lens. Het is namelijk eigenlijk mijn enige autofocus lens, naast een stuk of 4 oude Canon lenzen waarmee ik enkel handmatig kan focussen. Natuurlijk hebben die nadelen, maar ik kan ermee lezen en schrijven. Dus om de kwaliteit doe ik het niet, wat dat betreft krijg ik misschien wel mooiere foto’s uit die oudjes. Maar voor “gooi en smijt werk” maar eens met de tijd mee gaan :grimacing:

1 like

12 likes

Kleine toegift :slight_smile:
Met 40 jaar oude lenzen, volledig manueel, onbewerkt. Heel misschien interne aanpassing, zijn gemaakt in jpg. Maar hier kan die nieuwe denk ik nog een puntje aan zuigen :wink:

17 likes

Ah ook een Sony A6000 dus! Ik hoor wel veel goede ervaringen over deze camera. De kitlensjes schijnen ok te zijn.
Ik gebruik momenteel een Canon 80D met een 24mm en 50mm lens. Lenzen hebben wel AF, maar ik gebruik eigenlijk vaker de MF. Geen idee waarom, maar ik heb het gevoel dat ik er dan meer controle over heb.
Deze camera heb ik in bruikleen gekregen van mijn vader en mag ik zo lang mogelijk gebruiken als ik wil, maar ik ben langzaam wel een beetje aan het kijken naar een eigen camera.

Seiko er tussen om het een beetje on-topic te houden hahaha.

14 likes

Had hiervoor een voorloper van deze camera(reeks), een Sony Nex. Zeer tevreden meer dus een nieuwer model was een logische stap, los van de lenzen die ik al had.

MF kan fijner werken. Ik merkte dat ik met AF moeilijk exact focus waar ik wil (bijv logo) maar met AF gaat het ook wat moeizaam. Er zit een soort stappenmotor in de lens terwijl ik gewoon een staploze schroefverstelling gewend ben.

Die 50mm is een 1.4 zo te zien? Da’s een fijn type, kun je alle kanten mee op :ok_hand:

1 like

Klopt! Vind hem ook erg fijn!

1 like

Beetje hobbyen met de Flightmaster:

15 likes

18 likes

Mag ik hier ook een vraag stellen over mijn Seiko horloge of is dit enkel voor foto’s?

Stel gerust je vraag :+1:

Ik zat al stiekem te wachten :smiley: !

Wie kan mij vertellen welk model (voornamelijk serienummer) dit horloge is en wat de originele band zou moeten zijn? Ook hier gekocht op het horlogeforum, maar kom steeds niet verder met het type nummer.

Ik dacht zelf Seiko - SEH083J1

10 likes

Het lijkt de SQ100, ST34-6A99 chronograph flightmaster te zijn.

Aftermarketbanden zijn misschien hier te vinden?:
Masters in time

Unclestraps of misschien dat Monsterwatches je kan helpen?
https://www.monsterwatches.nl/

Hopelijk heb ik je op een spoor gezet. Succes met de zoektocht👍

Op de case back zie ik 7t34-6b00 staan, wat het uurwerk is. Met deze code kun je vaak zoeken naar de originele banden, maar ik zie dat deze banden helaas niet meer te koop zijn.

https://www.horloge.nl/zoeken/?term=7t34-6b00