Nog even een kleine toevoeging aan mijn post. Er is links en rechts wel wat kritiek op het 6R31 (en -35) uurwerk dat o.a. in deze King Seiko wordt gebruikt. Ik heb hem nu 6 dagen en hij heeft slechts 5 seconden geplust. Keurig binnen de achterlijk ruime spec. van -15/+25 dus!
Wat zijn hier de ervaringen?
Wisselend ik heb er een die idd binnen de specs loopt zoals jij die beschrijft Maar ik heb er ook een die echt wel naar de -20 sec per dag gaat.
Bij mij ook goede ervaring.
Loopt erg goed op tijd.
Mijn Seiko heeft een 6R15C en die verrast soms wel. Bij een aantal dagen om de pols/in de winder loopt hij +5/+10. Echter als de reserve richting het minimum loopt dan kan hij zomaar een minuut achter lopen. De consistentie tussen minimale reserve tot minimale reserve ervaar ik als een minpuntje. Echter in deze prijscategorie helemaal prima. Moet wel zeggen dat ik niet weet of de mijne ooit geserviced is
Wat vinden we hier van Seiko Prospex gmt Solar in het groen is ook verkrijgbaar in het blauw. Vindt het wel wat.
Ik heb mijn 5KX - SRPD65K3
Laten vallen en nu is bezel en glas beschadigd. Is dit gemakkelijk te maken of weet iemand een adresje die dat voor een leuk bedrag kan maken?
Informeer bij Rob Monsterwatches.nl.
Ja, vind ze wel mooi. Maar de Sumo, waarop deze gebaseerd is, vind ik te groot voor mijn pols.
@Hans1234 Ja, da’s balen. Vooral met een PVD-versie als deze, wordt dat heel lelijk. Tenminste, de eerste paar keer. Ik vind een ouder/vintage PVD horloge met logische slijtrandjes juist wel weer wat hebben. Maar goed, deze is natuurlijk vrij nieuw, het valt op en ik kan me voorstellen dat je deze weer netjes wil (laten) maken. Je gaat zo te zien een nieuwe bezel en bezelinsert nodig hebben en ik zou er meteen saffierglas in laten zetten. Dat krast minder snel. Ik zou idd eens even m’n licht opsteken bij.
Al een tijdje niet geweest. Maar Rob was altijd hét go-to adres voor dit soort dingen. Succes!