Seiko Only VII

Bedankt! Dit weekend krijgt hij de Seiko dus ondertussen nog even een foto gemaakt op een andere nato. Ga die maar meteen opnieuw bestellen om er nog bij te geven.

11 likes

9 likes

8 likes

19 likes

Waarschijnlijk al voorbij zien komen, zo niet dan bij deze.

Vind ze prachtig!

1 like

Na buiten foto maken hoef je voor beetje lume geen moeite te doen :wink::+1:

11 likes

ooit ook eens gehad en leuk voorbij te zien komen … leuk model :+1::+1:

Mooie sumo, valt me op dat het bij seiko bijna lastiger is een gewone dan een special of limited tegen te komen … maar goed, keus genoeg, al mag er wel weer eens wat meer kleurtjes bij komen :thinking:

Sumo ?
Samurai…

Idd scrolde topic voorbij en zag die andere met gouwe blad ook voorbij komen , das toch wel een sumo :grimacing:
Laatste idd samurai

10 likes

12 likes

X-post SNXS77

13 likes

Ook hier een

17 likes

Die wel inderdaad…:grin:

1 like

Nondejuukes wat is ie toch mooi!

1 like

Vraagje voor de Seiko experts voor mij als leek.

Ik zag de King Seiko online, de nieuwe, niet de vintage.
Daar zit het 6R31 uurwerk in.
Lees ik sommige reacties dat de prijs van het horloge, 1700 euro, dan eigenlijk te duur is, gezien het gebruikte uurwerk.

Wat is de mening hier daar over, en hoe is dat uurwerk?

Ik neem aan dat de kwaliteit en afwerking van het horloge zelf ook een toevoeging heeft aan de waarde, of is het uurwerk altijd doorslaggevend?

9 likes

Het is een variant op het uurwerk dat een paar jaar terug in de horloges in de prijsklasse 300-500 euro zaten. De accuratesse en afwerking zijn ook op dat niveau imho, hij mag tussen +25 en -15 sec per dag lopen. De betrouwbaarheid is ook wel een dingetje. Seiko maakt zich er veel te makkelijk van af wat uurwerken betreft en zou voor de 1000+ euro horloges betere uurwerken hebben moeten ontwikkelen.

Dat klopt, maar dan kan de verhouding alsnog wel erg scheef zijn. Een mooie balans tussen uurwerk, afwerking en specs zou optimaal zijn natuurlijk.

1 like

Er is, zeker voor horlogeliefhebbers, altijd wat te zeuren. Het uurwerk is goed en hij echt wel voor minder dan 1700 te krijgen.

2 likes

De 6r serie goed noemen is wel een gewaagde uitspraak :grimacing:

1 like