Ik weet niet of deze hier al getoond is, maar weer een mooie hommage aan een jaren 70 model. Ik weet niet hoe ik de foto van Instagram hierheen kan kopieren dus hier is de link.
Hij is wel grappig inderdaad. Behalve de dial en wijzers zie ik verder niet echt vergelijkingen. Het is een van de vele Seiko 5-jes. Wel heel tof, maar ik denk dat ik in dit geval liever een hommage had gezien die dezelfde kast had als de Time Sonar
Dat is dus het lastige, er is zoveel keuze dat het lastig is te weten wat jij mooi vind. Qua vintage zijn er ook de mooiste dress watches te vinden die veelal ook wat dunner zijn.
Ik had al een poos m’n vizier op een SNKP gezet, van de week de knoop door gehakt toen dit exemplaar op de markt voorbij kwam. Juiste staat en prijs hebben de doorslag gegeven.
Ik keek er ook naar uit. Begrijp me niet verkeerd, want ik vind de Seiko 5 in SKX design erg leuk, maar ik had met Time Sonar een hele andere kast verwacht. Bij dit model heb ik het idee dat ze een beetje doordraven in de Seiko 5 SKX modellen. De two tone in de dial en een totaal andere kast doen mij niet denken aan de Time Sonar helaas. Leuke poging, ik snap het idee… maar het is geen Time Sonar meer.
Een heel tof horloge en mega bang for buck!
Als ik me niet vergis is deze ook discontinued?
Als ik de afmetingen naast elkaar leg (niet eenvoudig want ze variëren nogal naargelang de bron die ik raadpleeg) is deze 1mm kleiner in diameter en 1 à 2mm korter qua lug to lug.
Ook de dikte is vrij gelijk.
Dan denk ik dat het voor mij eerder als een stap terug zou aanvoelen tov de SARB033 gezien ik de dial, hands, uurwerk, case finishing van de SNXS79 minder vind dan die van de SARB.
Inruilen zou ik niet doen. Maar mocht ik nog geen SARB hebben zou ik deze wel sterk overwegen!
Het ‘probleem’ is dat ik de SARB033 een prachtig horloge vind, het zou enkel iets kleiner en iets platter mogen zijn. Denk dat ik 'm dan nog veel meer zou dragen
Deze Seiko Lord Matic vorig jaar voor een zeer klein prijsje kunnen kopen. Heeft het gekende date issue, maar heb een donor uurwerk liggen, dus nog een kwestie van het te vervangen.
Voor de rest nog in een sublieme staat en ook wel een van mijn favorieten uit mijn collectie!
Het is uiteraard een stapje minder dan de SARB. Maar een maatje kleiner en maar 130 euro. Ik zag hem op Amazon laatst weer aangeboden worden.
Ik heb ze beiden en vind ze een leuke aanvulling op elkaar. De sunburst vd 79 is leuk en de lume is top. Verder is het een 5je en zit daarmee wat compacter op de pols.
De SARB spreekt voor zich als klassieker.