Seiko Only VIII

Niet geheel duidelijk wat DFA nu exact betekent maar dit vond ik terug.

Cal. 3883A was an early high-end quartz movement with day and date. It was produced by Suwa Seikosha from 1973 through the 1970s and was used in high-end Seiko models with the “Superior” or “DFA” label. A similar movement without the day of week complication was Cal. 3882A.

Bijzonder was : The oscillating frequency of the quartz crystal was 16,384Hz, Half of that today.

Misschien heb hier wat aan de definitie van DFA.

18 likes

17 likes

12 likes

17 likes

20 likes

Wauw mooi man :wink:

1 like

Bedankt

Op één of andere manier spat het horloge in de auto er altijd vanaf! Of dit dan van het buitenlicht komt icm een coating op de ramen geen idee maar hij is altijd extra mooi in de auto.

(Ps. Ja, ik stond netjes stil :wink:)

30 likes

16 likes

Blijven leuke horloges. Had er ooit ook een; geen pvd. Maar gewoon staal. Ook een pre-X.

1 like

24 likes

20 likes

Vandaag een simpele quartz: het 2e horloge in mijn leven wat ik ooit kocht tijdens mijn schooltijd in Zwolle, een kleine 20 jaar geleden.

Gek genoeg bevat dit model een saffier glas waardoor er in de loop der jaren nooit een kras op is gekomen. Daar wist ik toen nog niets vanaf.

Helaas heeft hij end-links geïntegreerd in de kast, dus een ander bandje kan eigenlijk niet. Ach, al doende leert men waar op te letten.

11 likes

Het is een mooi horloge, en de band ook zo te zien…:+1:

1 like

15 likes

14 likes

Ik twijfel nog voor vandaag :thinking:

21 likes

9 likes