Seiko Only VIII

Vanmiddag met een stel kwajongens op pad, dus maar een duikertje om zodat ik in ieder geval bij de tijd blijf wanneer de pils rijkelijk begint te vloeien.

11 likes

10 likes

Paar nieuwe natos binnen gekregen van CNS. Heerlijk te combineren met mijn twee werk Seikos die altijd op nato gedragen worden

13 likes

Uitwaaien op het eiland Texel

10 likes

Veel plezier daar, nu mooi weer :sunglasses::+1:

1 like

De Brandaris staat er nog :innocent:

17 likes

Gelukkig. Ik dacht dat het een recht optande scheermes was. :+1: :rofl:

1 like

19 likes

Mensen met veel Seiko ervaring zegt DFA ook niks:
“Nee ik ken alleen verschillende Seiko’s met VFA (Very Fine Adjusted) en een type Superior met GFA (Morpho dial 3883). DFA nog nooit van gehoord”

2 likes

Het is gebeurd, ik heb het eindelijk gedaan. Gisteren een hagelnieuwe skx007-j besteld bij monsterwatches. Het is lang verhaal en ik heb nog geen plaatjes dus scroll vooral door, maar zo niet:
Toen mijn grootmoeder nog leefde mochten wij, haar kleinkinderen, bij het behalen van een bachelor diploma iets uitkiezen bij de juwelier. Destijds koos ik een skeleton horloge van Kenneth Cole, ja een modemerk. Achteraf eigenlijk altijd spijt van gehad want in die tijd kocht je voor dat bedrag, ±250 euro, ook een skx007. Het horloge zelf draag ik niet vaak maar ik zal hem ook nooit weg doen omdat hier een hoge sentimentele waarde aan zit en daarnaast zijn deze horloges tweedehands weinig waard.

Echter is het altijd aan mij blijven knagen, zeker toen het horloge virus mij meer in zijn greep kreeg. Regelmatig heb ik naar de skx zitten loeren en overwogen of ik deze aan zou schaffen. De prijzen stegen en ik deed het niet. Wel kocht ik nog een turtle save the ocean, die ik met veel plezier regelmatig draag.

Inmiddels sta ik aan de vooravond van het behalen van mijn tweede bachelor. Helaas leeft mijn oma niet meer en kan ik haar niet charteren om nogmaals langs de juwelier te gaan. Maar ze heeft al haar kleinkinderen destijds wel een erfenis na gelaten. In die tijd hadden mijn vrouw en ik net een nieuw huis gekocht en is dat bedrag op de bulk gegaan. Toch vind ik het zelf een mooie gedachten om daar nu van de skx aan te schaffen.

Zoals iedereen hier zal weten is de productie jaren geleden gestopt. Een tijdje terug vulde ik op monsterwatches tegen beter weten in mijn email adres in bij het kopje: mail mij als dit product weer op voorraad is. Ik verwachtte er niet te veel van en ging hier op het forum opzoek. Afgelopen week nam ik een skx007-j over van @SvenVG. Deze is nog naar mij onderweg. Maar zowaar kreeg ik gisterenavond een mailtje. Uw product is op voorraad. WAT?! Het mailtje was al drie kwartier geleden verzonden maar ik ging snel naar de website en hij was nog beschikbaar. Ja het is duur, het dubbele waar ik hem 5 jaar geleden voor kon kopen. Maar zoals voor vele hier zal gelden, horloges hebben een sentimentele waarde, veel hebben een verhaal en we zijn eraan gehecht op een bepaalde manier. Dus ik dacht ik doe het gewoon!

Lang verhaal kort. Ik heb een nieuwe aangeschaft, en er is dus nog een tweede naar mij onderweg! Nu eens bedenken hoe ik dit tactisch bij de vrouw kan brengen zodat ik ze beide kan houden en misschien de ene kan modden.

De NA komt eraan en de foto’s blijf ik jullie ook schuldig maar hier alvast mijn verhaal.

17 likes

Seiko en mooie herinneringen/emoties is een prachtige combinatie.

3 likes

20 likes

15 likes

Deze via MP op de kop getikt. Mooi bandje erbij gekocht via dit mooie forum & ik heb een prachtige chrono erbij om alles te timen dat niet getimed hoeft te worden :ok_hand:

3 likes

18 likes

11 likes

Heerlijk in de zon. Waar was hij al die maanden?

12 likes

7 likes

Heel blij met deze dubbele NA: twee Seiko’s die ik al een poos graag wilde hebben! De Speedtimer afgelopen week met leuke korting bij Siebel kunnen kopen middels de bonnenactie.

Met smart wachtende op de levering het forum maar eens rondgestruind op zoek naar leuke bandencombi’s. Uiteindelijk kwam ik terecht in een NA-topic van @Juulm33 over een Speedtimer en de Matcha cocktail van Seiko die hij had gevonden bij een juwelier in Leiden. Zowel de Matcha als de Hojicha uit deze serie heb ik altijd erg mooi gevonden, maar in de periode dat ik aan het twijfelen was welke van de twee het nou moest worden, waren ze uitverkocht…Jammer!

Geheel toevallig liep ik twee dagen na het lezen van dat topic langs de genoemde juwelier in Leiden en dacht, toch even binnen kijken. Je raadt het misschien al… maar in de vitrine lag een Hojicha. Een Matcha hadden ze niet, dus zo werd de keuze voor mij gemaakt. ik heb geloof ik nog nooit zo snel de knoop doorgehakt voor een NA, die dial is zo mooi! De originele doos en band (kwam met een andere presage band) zitten er niet bij, maar goed, je kunt niet alles hebben. Al met al heel blij met de Hojicha! Perfect maatje ook.

Gisteren kwam de Speedtimer binnen en die bevalt ook zeer goed! Die heb ik sindsdien om. Veelzijdig horloge! Het op maat maken van de band ging wat mis (ellendig systeem, pin en collar van een link verbogen…) dus misschien moet ik daar maar mee naar Siebel. Nu dus nog steeds op zoek naar een mooie band en voor nu deze goedkope band er maar opgezet, waar de donkerblauwe kleur imo best mooi matcht.

Nog een fotootje!

19 likes

Gefeliciteerd met deze 2 prachtige Seiko’s. Veel plezier ermee.

1 like