Seiko Only VIII

18 likes

:green_heart:

12 likes

Beetje een @FRANS3 -stijl ripoff. Of nee - hommage :wink:

22 likes

:sweat_smile: :+1:

1 like

Ook hier maar ff x-posten.

16 likes

17 likes

Even jullie mening.

Ik had zojuist even de nieuwe Seiko swr083p1 van mijn vrouw in mijn handen en dacht; staat de dial nou scheef? Het gekke is dat op enkele (stock) foto’s van internet hetzelfde zichtbaar is. Vreemd toch?
Dus: zie ik het verkeerd, of toch een foutje vanuit Seiko bij dit model? Wilde het al melden bij de juwelier maar nu twijfel ik.

Onze foto: (excuus voor de donkere kwaliteit)

Internet foto’s:

6 likes

Ik zie het niet…

2 likes

Ik snap helemaal wat je bedoeld. Moest echt vaak kijken, maar ik vermoed dat het optisch bedrog is, door de schakel band met de lijnen op de wijzerplaat.

Hier even wat lijntjes in kleur voor het idee.

Als ik mijn geld erop in moest zetten zeg ik dat de plaat recht is en dat het scheve aangezicht, een optische illusie.

3 likes

Sorry,
Het is vooral rechtsonderin en linksboven in de hoek te zien.
Zie ruimte tussen de uur markering en de kast

Heel erg bedankt voor de lijntjes! Dat maakt een hoop duidelijk :raised_hands:t3:. Vond het al niets voor Seiko.
Op deze foto leek het nog erger, maar ik denk dat je gelijk hebt wat betreft de illusie. Het lijkt alsof de randen van het glas ook niet meehelpen. Morgen nog eens goed kijken bij daglicht.

3 likes

mogelijk draagt ook het licht-donker verschil in de “arcering” bij: donker \\\(op deze foto in ieder geval) langs de 5-11 uur-as, en licht tussen 7 en 1 uur. Dat trekt het optisch wat scheef lijkt het (maar kan dus ook aan de foto liggen, of de lichtval op dat moment). Intrigerend wel. Die Seiko toch!

1 like

Ik denk dat het facet wat aan het glaasje zit bijdraagt aan de optische illusie dat de wijzerplaat scheef zou staan.

Ik heb voor mijn vriendin hetzelfde horloge gekocht en als ik helemaal recht van voren kijk staat de plaat ook recht. Onder een bepaalde hoek daarentegen lijkt hij inderdaad scheef.

2 likes

Thanks voor je reactie! Beter vergelijkingsmateriaal kan je niet hebben, stelt me in elk geval gerust :smiley:. Heb in elk geval dan nog nooit zo’n optisch bedriegend horloge in handen gehad :sweat_smile:.

1 like

Topper!!

21 likes

Dat is een heel fotogeniek horloge.

2 likes

Vanuit Chiang Mai.

16 likes

is dat een Chinees restaurant?

Waar ?

dat restaurant bedoel je?