Seiko Only VIII

17 likes

18 likes

14 likes

September ‘66

22 likes

12 likes

14 likes

Ultieme Seiko duiker duo?

15 likes

Mooie combi!
Groen nato staat ook goed.

1 like

11 likes

Mijn NA! :grin: Het was een gok, maar dit horloge overtreft op veel vlakken. :ok_hand: Hele goede dimensies, mooie dat randje in het saffier, en ben gek op die geel gekleurde indicies.

19 likes

16 likes

Mooie black beauty!
Gefeliciteerd en veel plezier ermee.

1 like

Fijne zondag! :sunny:

18 likes

Deze black series voordat ze met de nightvision begonnen is in mijn optiek de mooiste serie! Echt ondergewaardeerde horloges!

Groeten van zijn broertje!

16 likes

De afgelopen tijd een beetje omgeprutst met een leuke Seiko: een A359-4010 digitale chronograaf.

Deed helaas niets meer, heeft decennia lang in een lade gelegen met een lekke batterij, nieuwe batterij erin mocht niet baten. Dus het klokje open gehaald om het uurwerk te inspecteren.

Ook een heerlijke rand DNA onder de bezel:

Helaas overal batterij sap, en hierdoor ook corrosie op het oude soldeer.

Compleet gedemonteerd en alle onderdelen behalve het scherm gewassen in een badje isopropyl:

Na de schoonmaak alle onderdelen die er aangevreten uitzagen losgehaald met de soldeerbout en desoldeer wick. De contactpunten van de onderdelen kwam veel vuil vanaf:

Hierna nog alle contactpunten op het bord met een klein gummetje behandeld, en daarna weer een badje met isopropyl en alles goed laten drogen:

En wonder boven wonder kwam er weer leven in!

Nu ik weet dat het uurwerk nog werkt ben ik begonnen met schoonmaken en cosmetisch herstel. Doel is de bezel te schuren/opnieuw te lakken en de kast en het glas te polijsten (brushed en glimmend), maar wel de originele vorm te behouden, dus niet alles rond polijsten.

Uit de knopjes kwam in ieder geval al erg veel vuiligheid:

Maar voor nu is alles weer netjes schoon en fris.

Een leuke klus tot nu toe en erg veel voldoening dat ik deze oude quartz aan de praat heb gekregen!

Kijk er naar uit hem uiteindelijk te dragen.

26 likes

Mooi trio.

Seiko liefhebbers :pray:

Vraagje ik heb een prachtige 6138-3002 aka Jumbo. Waarbij de band heerlijk draagt enkelt wel veel rek heeft. ( Volgens mij hadden deze banden dat überhaupt al)

Zijn er goede aftermarket opties ,? Of andere stalen banden die mooi staan ,?

15 likes

Mooi werk…:+1:

2 likes

Bedankt voor het delen.
Mooi om te zien. :+1:

2 likes

Het is een uitdaging om de merknaam op de kleine wijzer te fotograferen, maar is me net gelukt.
Super plat Lassale horloge (4mm-dik)

6 likes