Seiko Only VIII

WOW … :star_struck:
Dank je wel voor het delen, dit zijn de leukere posts! Ben benieuwd naar het eindresultaat als je ook de kast en 't glas hebt gedaan. Heel tof!

2 likes

9 likes

12 likes

Ja dat vind ik ook. Ik had ook zitten kijken naar de andere “Black series” maar die night vision trekt mij ook niet. Ik vind dit wel by far de leukste. En die SLA van de black series is ook wel heel mooi. :ok_hand: Hopelijk gaat Seiko daar nog wel meer mee doen.

Groetjes terug. :wave:

10 likes

23 likes

18 likes

Bedankt, vind het ook erg leuk om te doen!

Laat zeker het eindresultaat zien als hij klaar is, al kan dat nog even duren want ik wacht nog op wat spulletjes.

Gelukkig heb ik de tijd :crazy_face:

3 likes

hier zit diepte in: mooi.

1 like

Na de komst van mijn Black Bay heb ik overwogen om mijn SRP775 de deur uit te doen. Allebei een duiker, zwarte wijzerplaat, gouden wijzers - en het is de Seiko duiker die ik het minst draag. Maar voordat ik drastische beslissingen neem, heb ik eerst eindelijk maar eens het idee uitgevoerd waar ik al sinds ik het horloge heb mee speel: zo’n glazen bezel insert erin. Hier in de laatste stralen van het ondergaande avondzonnetje, dan is de standaard insert eigenlijk maar saai!

10 likes

opmerkelijk dat je de boel weer aan de gang krijgt: compliment. Dit is een item dat velen waarschijnlijk schouderophalend weggegooid zouden hebben. Of je het nu veel gaat dragen is mogelijk een ander verhaal, maar er spreekt zeker een hoop voldoening uit al dit werk. Mooi resultaat. Vergast ons nog maar eens vaker met dit soort voorbeelden.

1 like

15 likes

13 likes

Bedankt :+1:

12 likes

13 likes

Op zich bedankt daarvoor, maar mijn punt is eigenlijk: ik heb wel eens vaker gezegd dat het leuk zou zijn wanneer meer HFers meer moeite zouden doen om interessantere foto’s te maken. Dus niet alleen maar “platopdepols” (wat ik helaas zelf soms ook even gauw doe), maar ook iets ensceneren, er een uitdagend plaatje van maken. Zoeken naar de compositie die triggert om er écht naar te kijken. En dat kan soms al heel eenvoudig. Ik zoek er regelmatig naar, slaag er niet altijd in neem ik aan. Blijven zoeken dus. Zoek met me mee.

1 like

Ik doe mijn best Hans, met het juiste licht zet het sneller aan om even tijd te nemen een goede foto te maken, maar zoals je zegt, het komt er niet altijd van.

1 like

precies dat! Geeft soms een hoop voldoening

1 like

Bedankt voor je mooie woorden!

Restaureren vind ik leuk om te doen, ook omdat tegenwoordig alles zo snel wordt vervangen. Terwijl sommige objecten gewoon nog prima kunnen zijn met een beetje aandacht en tijd.

Dat geldt overigens niet alleen voor horloges, maar een heel breed scala aan objecten. Maar iets wat economisch is afgeschreven is niet per definitie daadwerkelijk afgeschreven.

Wat is tenslotte waarde? Als dit horloge een economische waarde van 25000 zou hebben zou menig mens het willen herstellen.

Je komt dan in de discussie hoeveel de tijd die erin gaat zitten waard zou moeten zijn, maar tijd waarvan je geniet om het te verspillen, is geen verspilde tijd.

Omprutsen is mooi :smile:

3 likes

Jij post daar een aantal prachtige klokken zeg!

Heerlijk om te zien.

1 like