Seiko Only VIII

Heb Seiko Nederland een mail gestuurd, met de vraag of ze het nog doen.

3 likes

:sunny: :artificial_satellite: :beers:

16 likes

Heb ook al antwoord gekregen van ze.
Ze doen het nog, wel via een dealer opsturen.

5 likes

Ah super, goed om te weten ook. Geven ze dan ook al een prijsindicatie voor de service?

1 like

Nee, dat vertelt de dealer je.
Ik vermoed net onder de 100.

2 likes

Vandaag eerder op de dag

17 likes

Mijn moeder vond onlangs haar oude horloge ergens achterin een kastje. We gokken toch zo’n 35 jaar oud, want het ligt me ook nog vaag bij uit mijn jeugd. Volgende week de batterij eens vervangen en hopen dat hij nog gewoon werkt. Dan gaat ze hem weer dragen.

14 likes

Rob Monster, die zet er zo een geheel nieuw uurwerk in en dit is minder duur dan een service bij Seiko. Die er waarschijnlijk ook een nieuw uurwerk in gaan zetten.

Grappig hoe dat gaat, een aantal jaar geleden was het in schwung om skx’en en monsters (technisch óók een skx) te upgraden met een 4R35/NH35. Als mijn skx of monster nu een nieuw uurwerk zou moeten zou ik toch voor een 7S26 kiezen.

1 like

Ik ook :+1:

1 like

Dit horloge leerde mij ooit dat je een ‘dress watch’ gewoon kan dragen op een normale dag, met normale kleren aan. Ik drink momenteel zelfs koffie in de laatste stralen van de avondzon - geen cocktail en de politie is nog niet komen aanbellen :eyes:

15 likes

Gave Seiko! :muscle: :sunglasses:

1 like

20 likes

Dan toch liever Seiko Nederland.

1 like

Vraagje Ton:

Eerder heb ik je compliment gemaakt dat je Monster er als nieuw uitziet.

Waarom denk je nu aan een servicebeurt?

2 likes

Die gaan die zwarte day/date schijven niet overzetten, waarschijnlijk. Of je moet dit vragen en dan worden de kosten nog hoger. Rob doet dit zonder extra kosten.

Bouwjaar 1983 zo te zien.

2 likes

Mijn ninja marinemaster. Quartz uurwerk speciaal ontworpen voor dit model.

14 likes

Het is wel een wat ouder horloge, en dan weet ik graag, dat hij in orde is, en waterdicht is.
Die zwarte dag en datum schijf zitten mij goed.
Ga wel informeren wat het kost om het origineel te maken.

1 like

Hoezo dat?