Vandaag na een leuk gesprek deze overgenomen van @herman78
Omdat hacking en hand winding niet meer van die ‘indrukwekkende’ features zijn die het toen waren. En omdat het ontbreken daarvan in de praktijk geen belemmering voor mij is. Dan heb ik hem liever zo origineel mogelijk.
Ik hou zelf ook graag dingen origineel. En vind hacking en hand winding ook niet erg belangrijk.
Maar is er nog wel aan een 7S26 uurwerk te komen? Want als die duurder zijn dan de nieuwere uurwerken, zou ik weer voor het goedkoopste uurwerk gaan. Dat past dan, wat mij betreft, wel weer bij de werkpaard status van het horloge.
Vooralsnog lijkt me dit geen probleem. Zijn er miljoenen van gemaakt. Maar om dit precies te weten zou je het aan Rob moeten vragen. Die heeft als geen ander kijk op deze materie. Hij heeft nog niet zo heel lang geleden een nieuwe 7S36c in mijn Big Military gezet, geen enkel probleem. Plus een saffier glaasje, was onder de 100 ypo alles bij elkaar.
Vieren we ook in Nederland hoor.
Ah oke , voor jullie ook een zeer fijne feestdag
Inmiddels heeft mijn collectie 6 Seiko’s, waarvan vier 7005, deze vier:
Twee ervan zijn alleen in kleurstelling verschillend, de andere zijn totaal anders van stijl. Ik vind ze zo mooi, dat ik haast zin krijg om me toe te leggen op het verzamelen van 7005’s…
Voor mij zijn de wijzers al erg lelijk.
Ik snap dat ze voor een duiker wel passend zijn.
Mooi man
Ik vind deze super.
Ik ben nog steeds fan van deze mm200 reeks. Mijn eerste had ik ooit verkocht maar nadien toch spijt. Heb dan een 079 op metalen band gekocht en die krijgt nog veel polstijd.
Stiekem nog wat andere kleurtjes aan het bekijken maar het zal wellicht toch enkel de 079 blijven
Al eens naar de 7005-8062 serie gekeken?