Hallo Hans,
Het ontgaat mij waarom je reageert op een eerdere post van mij, maar een mooie verzameling!!
Gaaf! Welke band zit hier omheen?
Rolamy van AliExpress. En dan de originele end-links gebruiken
Mijn liefde voor horloges is ontloken toen ik nog een klein Pietje was. Ik zag, ergens eind jaren tachtig, begin jaren negentig, een reclame op televisie van de Seiko Kinetic. Oh, wat een wonder der techniek! Een horloge dat schier eeuwig door blijft lopen zonder batterijtje te wisselen of op te winden. Wist ik veel dat er al jaren automatische horloges waren…
Afijn, vele jaren gingen er voorbij en zo ook vele, veelal goedkope, horloges sierden mij pols. Echter die Kinetic bleef altijd in mijn achterhoofd rondspoken. Voor het kleine Pietje in mij bleef het toch een soort van onbereikbaar droom horloge. Vooral ook omdat mijn zakgeld de aanschaf van zo’n horloge domweg niet toeliet. Later toen ik mijn eerste eigen geld ging verdienen raakte horloges wat op de achtergrond en met mijn toenmalige baantjes was een horloge ook simpelweg niet praktisch.
Nu werk ik als assistent teamleider in een kringloopwinkel en ben ik weer horloges gaan dragen. Ik heb al mijn horloges weer van batterijtjes voorzien en elke dag draag ik een ander. Maar toch bleef het knagen… Het is nog steeds geen Seiko Kinetic…
Totdat…
Op een mooi moment ergens in maart tijdens het afsluiten van de winkel zag ik een grijs doosje, achteloos in een kratje met goedkope sieraden gesmeten. Mijn nieuwsgierigheid werd geprikkeld en toen ik het doosje oppakte en bekeek zag ik de zo
Dat ging niet helemaal goed…
Zag ik de zo begeerde woorden die mij al een kleine vijfentwintig jaar achtervolgden… Seiko Kinetic pronkte op het doosje. Als aan de grond genageld heb ik zeker tien seconden met zwaar kloppend hart met dat doosje in mijn handen gestaan. Zenuwachtig opende ik het doosje en eerst kwam het instructieboekje naar buiten getuimeld gevolgd door de garantiekaart uit 2000 en het aankoopbewijs. Daarna kwam er een grijs plastic doosje met een donker plexiglazen deksel tevoorschijn en daar was hij dan…
Na zoveel jaar eindelijk voor het eerst een Seiko Kinetic in mijn vingers!
Voor €7,50 was hij eindelijk van mij.
Maar nu…
Het bandje is heel en er zijn extra schakels bij maar er zijn een paar schakels die enigszins krom zijn. Maar het belangrijkste is, hij loopt niet goed. Na enig research, duurde niet echt lang overigens, lijkt de condensator defect te zijn.
Ook is hij, naar mijn mening een beetje underwhelming. Met een doorsnede van 35mm is hij wat iel rond mijn pols.
Hebben jullie enig idee wat het zou kosten om de condensator te vervangen en, nog belangrijker, is het de moeite waard?
Allereerst @Piet82 welkom op HF en dank voor je warme verhaal over de Seiko Kinetic.
Natuurlijk is het de moeite waard, zeker in jouw situatie, om dit horloge op te knappen, nieuwe condensator.
Ik weet niet precies de prijs hiervan, maar ik zeg: doen!
Als rood je lievelingskleur is
Ik denk rond de 75 euro.
Bij een seiko dealer, of Seiko Nederland.
Thanks, voor zo’n bedrag is het het proberen waard.
Hahaha geweldig mooi @David_Gee
Nu mis ik die van mij best wel … even als herinnering. Ik heb alleen nog een oude KS.
Gaaf! Underrated model inderdaad. Is ook niet lang in productie geweest, dus niet weg doen;)
wat mooi zeg
De rode is ook eeerrug mooi, maar groen is meer mijn kleur. De rode is ook 37mm meen ik??
Een klassieke erbij zou enerzijds best leuk zijn, maar ik denk anderzijds dat ik horloges heb die ik dan eerder zou pakken, dus dat beperkt z’n bestaansrecht hier. Hoewel een knappe goudkleurige variant wél een eigen smoel heeft…
Hoi @David_Gee … klopt, ook 37 mm. Ik hou natuurlijk van rood, maar ik vind de groene ook mooier. Die oude KS is van mijn geboortejaar.
Maak kennis