Zo is het maar net. Dat maakt een forum als deze ook afwisselend met diverse meningen en interesses
Dank, voor een duiker mag dat ook wel voor mij. Waar ik alleen bij Seiko (duikers) mee worstel is dat ik niet zo goed weet hoe ik de type nummers moet lezen, hoe weet ik nou het verschil tussen een SPB en een SNE zonder de spec sheets in te duiken? Zijn hier ezelbrugetjes voor of is dit gewoon heel veel naar Seiko kijken?
Vraagje aan de Seiko insiders hier als niet-Seiko kenner:
Ik krijg als inruil voorstel op een ander horloge een Seiko SRPC49K1 L.E. a.k.a. ‘Ninja Turtle’ aangeboden. Ik kan terugvinden dat het een limited edition was en de adviesprijs destijds rond de €450 was. De aanbieder stelt de inruilwaarde op een stukje meer (eerder dubbel), maar ik heb geen flauw idee of dit realistisch is, of dat ik er straks met moeite de adviesprijs weer voor krijg. Mijn vraag: is dit nog steeds een gewild model? Of wordt het lastig om hier weer vanaf te komen? Dank voor de hulp alvast!
ps: dit is geen verkapt verkoopdingetje, ik heb het horloge nog helemaal niet en weet ook nog niet of dat gaat gebeuren. Just saying voor iemand gaat vlaggen of zo
Plaatje nog:
Er zijn er recent een aantal verkocht op UF allemaal rond de adviesprijs van destijds. Als het plaatje wat je toont van de verkoper is, zie ik het dan goed dat de bezel rechtsonder coating mist? Zo ja, dan zou ik hem voor de adviesprijs nog niet nemen.
Klopt.
Als je op eBay en chrono24 kijkt, zie je inderdaad die (m.i. belachelijk) hoge prijzen.
Nee, volgens mij is dat de reflectie van het licht. Maar dank voor de input m.b.t. het UF. Ga ik daar eens door de ‘Erledigt’ categorie neuzen
Ja het loopt een beetje uiteen lijkt het. Op sommige plekken zie ik gebruikt in nette staat voor €400 o.i.d., op andere plekken weer prijzen van €1000 of zelfs €1500 voor een full set. Lastig te bepalen dan waar ze daadwerkelijk voor gaan. En of ze gaan… Maar tnx voor je input!
De laatste die daar aangeboden werd staat op gereserveerd na een laatste up op €380
Licht gebruikte staat wel, maar toch. Ik weet weer voldoende, bedankt voor het meedenken @sq100 en @anon39410440HF!