Ik heb een tijd geleden een mooie Seiko Skyliner gekocht in Nederland. 275 euro. Heb ook nog ergens een originele band gekocht voor teveel geld. En nu zie ik deze op Vinted…
https://www.vinted.nl/items/8214394158-vintage-seiko-skyliner?referrer=catalog
Tsja…
Ik denk dat we allemaal wel eens (te)veel leergeld betaald hebben, I know I did ![]()
Niet met horloges maar wel met andere dingen. Hoort bij het leven.
Ik hoop vooral dat jouw exemplaar er beter uit ziet. Dan mag 'ie best wat extra kosten ![]()
Zag hem ook. Leuk om te zien.
Sowieso vind ik zijn kanaal tof om te kijken.
Even de Seiko duikers bij elkaar.
Zojuist de SKX007 weer teruggebouwd naar origineel (muv saffier en hacking/winding uurwerk)
Mooi setje…![]()
Kleine ode aan de ‘Sammy’ zoals die blijkbaar liefkozend heet.
Wat een bijzonder horloge vind ik het voor mijzelf.
Draag hem nu al meer dan een week en nog steeds kan ik hem niet afdoen op de een of andere manier.
Wat ik er vooral mooi aan vind is de dial, die in het echt zoveel mooier, sprekender en opvallender is dan op de foto kan worden vastgelegd.
De kleur van de dial is super en met textuur erop een heel apart effect.Zoals bijvoorbeeld het kleine opstaande randje met de seconde markeringen, heel subtiel maar net genoeg om het ‘af’ te maken ipv een brede zilveren rand.
Het glas, mooi vlak en niet iets boven de bezel uitstekend ziet er vanuit alle hoeken ook apart uit en net wat anders dan alles vlak. En ik ben gek op datum loupes dus top!
En dan de bezel! Die is écht bijzonder vind ik. De diepe glans die erin zit en shined vanuit verschillende hoeken, WOW! En met precies voldoende en de goede indicatoren erop ook. En de dunne gladde rand daar weer naast die overgaat in het dunne gekartelde deel is ook perfect in verhouding vind ik. En dat alles samen, dial, glas en bezel geeft oprecht écht een hele luxe en mooie wrist presence vind ik. En andere denk ik ook, want zie genoeg blikken ernaar afdwalen. En terecht wat mij betreft!
Raar genoeg heeft op de een of andere manier heeft dit totaal pakket en vooral de bezel nu ook mijn interesse doen wekken voor een Submariner met ceramic bezel.![]()
Enfin, zo’n ‘lang’ verhaal, kleine aubade, schrijven over een Seiko met een nieuwwaarde van € 650 had ik niet verwacht ooit nog eens te doen!
Maar hé, niet zomaar een Seiko; een Sammy! ![]()
Ohja, had ik al gezegd dat ie nu na ruim 1 week op +0/0.5 sec/dag loopt?!
Mooie en terechte serenade voor deze Samurai.
De accuraatheid hier is wel verbluffend goed,daar heb je veel geluk mee.
Men zegt weleens dat de Samurai te shining is voor een toolwatch,dat de krassen met de tijd hem niet ten goede komen in zijn uitstraling,hij moet blinken en messcherp ogen hè.
Word!
Zal hem met zorg dragen en zeker niet beaten!