Seiko only X

Deze in Nippon besteld.

Kon me er niet toe zetten om de nieuwe groene Alpinist te kopen, ik vind hem te druk en toch te dik (geprobeerd bij een Duitse juwelier).
En alhoewel de TicTAC niet dezelfde specs heeft (4R35 en hardlex), komt de nieuwe (2025) wel met dezelfde uitstraling, maar dan een stuk rustiger en beduidend platter en mét metalen band.
Ben eens benieuwd…

20 likes

Mogguh allemaal :coffee::yawning_face:

16 likes

Gaaf! Erg aantrekkelijk model. Kan het niet zo goed zien; is dit de donkere blauwgroenige variant?

1 like

Ja, dit is de British Racing Green zoals ik op sommige plekken lees. Nadeel is dat je ze hier nergens live kunt bekijken, dus ik moet het maar even afwachten. Afgaande op het model van 2020 met dezelfde kleur wp zou het erg apart moeten zijn.

1 like

Inderdaad een mooi alternatief voor de standaard Alpinist. Het blauw geeft hem wel een fijne uitstraling.

1 like

Ja vond ik ook. Het is trouwens groen, geen blauw (blauw kwam samen met groen en zwart uit in 2020, in 2025 groen, grijs en crème)

1 like

Mooi model inderdaad, ben heel benieuwd naar de foto’s als ie binnen is!

1 like

Benieuwd naar die kleur indd. Ik zou het op basis van afbeeldingen vooralsnog “petrol” noemen :grimacing:

1 like

9 likes

Goedemorgen

19 likes

Goedemorgen.

16 likes

Ben je m nog niet zat :sweat_smile:

Oranje accenten met zo’n lichte wijzerplaat doen het goed @Tonnieb en @dutchguy2. Heel nice

2 likes

Dit horloge is van mijn vader geweest. Hij droeg het voor het laatst in 1995 op vakantie in Israël. Hij is daar plotseling overleden.

Het horloge heb ik altijd goed bewaard en ik dacht erover het te laten reviseren. Nieuw glas, nieuwe batterij, schoonmaken.

Dit weekeinde kwam ik tot de conclusie dat het misschien mooier was om het alleen schoon te maken en te kijken of het nog zou lopen. Ik ken het horloge alleen maar met krassen op het glas en veel rek op de band. Zou het geen mooiere herinnering zijn om het zo te laten?

Nu heb ik het schoongemaakt en er zelf een nieuwe batterij ingedaan. En wat ik niet had durven hopen na 30 jaar stil staan: hij doet het nog!

Een heerlijke en warme herinnering :heart:

23 likes

Vandaag om mijn pols, de Seiko SNXS79. Vind hem zelf net te klein voor mijn pols, maar vind hem soms wel goed passen bij mijn kleding.

11 likes

Zeker niet te klein hoor…:+1:

1 like

Hahaha, nee, nog niet🤪

1 like

Ik vind hem ook niet te klein.

1 like

Te klein??? Hoe? Hij lijkt mij meer dan prima, tenzij je graag rondloopt met een horloge dat uitsteekt buiten de polsen. Niets aan veranderen. :+1:t3:

2 likes

:anguished:, te klein? Ieder heeft zijn eigen perceptie. Echter vind ik dit horloge prima om je pols zitten. Niet te klein. :+1:

1 like