Seiko only X

Nou de Speedtimer is een iconisch model, dat door de Hardcore Seikoboyz niet zomaar mag worden verkwanseld!
Het is Dè chronograaf van Seiko die als eerste een automatisch opwindend uurwerk kreeg.
In 1969, was dat samen met Zenith, Heuer en Seiko de eerste keer dat er een automatisch uurwerk in een chronograaf werd geintegreerd. Voorheen moest je een chronograaf handmatig opwinden.
Dus ook ik ben het met @koekoek eens dat de naam nu voor iedere scheet gebruikt word. Niet recht doet aan de naam Speedtimer.
Het is 1 van de vele bijdragen van Seiko die de Horlogerie naar een hoger nivo hebben gebracht.

12 likes

Dit :point_up_2:. Ik vind die nieuwe SPB513 een leuk horloge, maar toevoeging aan de speedtimer lijn, dat is gewoon vreemd. Het mist de functionaliteit. Het klopt gewoon niet.
Een nieuwe versie van de SPB513 zonder speedtimer en je hebt mijn aandacht, maar dit kan ik niet kopen…

Dit zijn speedtimers

Onderstaande kan ik accepteren, daar het een geweldige chrono is met toch wel knappe techniek. De Solars zijn degelijk, zeer functioneel, betaalbaar voor de werkende man en zijn gewoon heel nice. Ik ben wel blij met de keuze om geen speedtimer op de plaat te zetten. Dat heurt neet.

Dit is toch beter…

12 likes

Ik ga hier ook mee lezen en kijken. Ik ben sinds dec '24 in het bezit van een Seiko Presage

10 likes

15 likes

Nou… Speedtimer dan. :rofl:

(En die SPB513 komt er ook een keer. Alleen niet voor de retail prijs. :yum:

11 likes

3 likes

6 likes

Vanmiddag de SNXS73J1 uit het verre Azië binnen gekregen. Meteen de stalenband vervangen door een NATO. Nu nog wat bijpassende bandjes (19mm) scoren.

9 likes

Daar passen heel veel bandjes bij👍

1 like

Dat denk ik ook. Universele kleur wijzerplaat.:+1: