Dankjewel!!
waar is seiko toch mee bezig…
Je vindt het niets begrijp ik… ![]()
het is best aardig maar het is geen speedtimer. Dat zijn chrono’s. De speedtimer naam wordt tegenwoordig et pas en te onpas gebruikt door Seiko en te grabbel gegooid, eerst al met die solar dingen en nu dit!
Das dan mijn voordeel. Ik ken die verbinding van de chronograaf niet. Ik vind die 513 er geweldig uit zien. Nu nog voelen en dan kijken of ik hem toe ga voegen.
Speedtimer.
Dat is letterlijk de functie van de bezel van een chronograaf.
Sorry, las je post en vergat 'm!
Nee heb 'm niet gekocht, deelde 'm enkel hier omdat ik het een opvallend leuk ding vond terwijl ik 'm hier nog niet voorbij had zien komen.
Ik vind 'm qua looks erg leuk, maar hij voegt niets toe ten opzichte van m’n SCC813 - op looks na. Het is ook een wat lager gepositioneerd model, dus ook daar feitelijk geen plus. Het zou vooral een snoepje zijn voor tussendoor vrees ik.
Dan heb je niet goed gekeken, het is geen SKX! ![]()
Dat is een prachtig exemplaar van de King Seiko Chronometer.
Goeie vondst!
Thanks, vorig jaar uit het blauwe gedeelte gekocht. Nog steeds heel erg blij mee ![]()
Amateur ben ik ook.
Nou de Speedtimer is een iconisch model, dat door de Hardcore Seikoboyz niet zomaar mag worden verkwanseld!
Het is Dè chronograaf van Seiko die als eerste een automatisch opwindend uurwerk kreeg.
In 1969, was dat samen met Zenith, Heuer en Seiko de eerste keer dat er een automatisch uurwerk in een chronograaf werd geintegreerd. Voorheen moest je een chronograaf handmatig opwinden.
Dus ook ik ben het met @koekoek eens dat de naam nu voor iedere scheet gebruikt word. Niet recht doet aan de naam Speedtimer.
Het is 1 van de vele bijdragen van Seiko die de Horlogerie naar een hoger nivo hebben gebracht.
Dit
. Ik vind die nieuwe SPB513 een leuk horloge, maar toevoeging aan de speedtimer lijn, dat is gewoon vreemd. Het mist de functionaliteit. Het klopt gewoon niet.
Een nieuwe versie van de SPB513 zonder speedtimer en je hebt mijn aandacht, maar dit kan ik niet kopen…
Dit zijn speedtimers
Onderstaande kan ik accepteren, daar het een geweldige chrono is met toch wel knappe techniek. De Solars zijn degelijk, zeer functioneel, betaalbaar voor de werkende man en zijn gewoon heel nice. Ik ben wel blij met de keuze om geen speedtimer op de plaat te zetten. Dat heurt neet.
Dit is toch beter…















