Seiko only X

13 likes

Mooie aanvulling​:blush::+1:

Lekkere zomerse avondwandeling met de Turtle.

19 likes

19 likes

Gisteren een nieuw bandje ontvangen, uit het blauw gevist. Was benieuwd hoe deze zou passen op m’n speedtimer, en ben niet teleurgesteld :grimacing:

Heb een paar verschillende banden tot zover geprobeerd maar vond steeds het staal het beste staan. Dit vind ik misschien de beste combi tot zo ver :ok_hand:

19 likes

Zou het zo houden, goede combi voor de zomer.

1 like

10 likes

19 likes

Ja, klopt: Willard-stijl after market, dus nog wel de Seiko vibe. En een bubble dome glaasje dat het oranje van de wijzerplaat mooi omhoog haalt.

Het origineel:

13 likes

De wijzers vind ik zeker een mooie verbetering

1 like

:sun_with_face:

12 likes

17 likes

Scuba diver uit ‘92 is onderweg :sunglasses:

15 likes

Nieuw aanwinst?

1 like

Yep! Komt volgende week binnen uit Wenen.

Mooie aanwinst.

1 like

21 likes

Avondwandeling met de Alpinist, ondanks dat deze in het blauwe gedeelte staat🫣

16 likes

Ik ben nog niet zo’n ervaren rot in het horlogevak als de meesten onder jullie hier dus sta me toe om een ‘leek’ vraagje te stellen over uitwisselbaarheid van Seiko metalen armbanden.

Ik heb de SPB117J1 in het vizier (Alpinist met zwarte wijzerplaat) en die komt standaard met een oyster bracelet.

Ik zou er echter een jubilee-stijl armband voor willen. De Presage SPB463 en de SSK023 hebben allebei een jubilee armband die op het eerste zicht wel zou moeten passen op de SPB117.

De armband van de Presage heeft een vlindersluiting, niet mijn favoriet, maar goed, mocht dat de enige zijn die past, dan kan ik daarmee leven. Vind hem ook wel mooier met de mix van brushed en polished links en past eigenlijk wel beter bij de alpinist, die van de Seiko 5 zijn volledig mat brushed…

Iemand een antwoord op mijn domme vraag ? Kan ik een andere Seiko armband gebruiken of moet ik het bij Watchgecko of een andere site gaan zoeken ?

2 likes

10 likes