Seiko op de rommelmarkt

Ter voorbereiding op de vrijmarkten van a.s. vrijdag vandaag proefgedraaid :). Het was ontzettend rustig, liep er ook pas rond 1 uur rond en er begonnen al mensen in te pakken. Een standje had een paar leuke klokjes, voornamelijk moderne. Daar zag ik deze Seiko 6119-7400 liggen.

Uiteindelijk 50 euro voor betaald. Geen idee of het te veel is, voor mijn gevoel was het niet te veel. Vond de sunburst op de kast erg mooi daarnaast een mooie band erop.

Vraagje over de band, dit is wel een Seikoband maar voort deze wel op dit model?

::o::o::o

mooie vangst!!!

50 EUR is zeker niet teveel voor dit model in deze staat. vind ik tenminste, maar op het verkoopforum is de markt voor Seiko’s erg slapjes, dus ik weet ook niet meer wat de goede prijs is tegenwoordig.

aan dit model hoort een mesh, het lijkt het goede model te zijn. damesmodel heeft ook zo’n mesh.
(oh, en gebruikte meshes zitten nogal eens helemaal vol viezigheid tussen de staaldraadjes, mijn ultrasoonbad is meestal heeeeeeelemaal zwart.)
ik moet nog ergens een foto’s van dit model hebben uit oude Seiko catalogi, maar kan’t zo guaw niet vinden.

hier is zijn 6106 voorganger:
http://www.csce.uark.edu/~jgauch/photos/dir1/seiko_6000/6106-7509/index.html

veel plezier ermee!!

oh, en heb je de lume al geprobeerd?

(kopse kant van de indexblokken, je ziet ze gespiegeld in de binnenring van het glas :slight_smile: )

De foto’s die ik zelf gevonden had van de 6119 hadden allemaal een leren band, vandaar dat ik het ff vroeg. Deze band moet ook even voor een reinigingsbeurt.

Lumen doet erg weinig, vanavond in het dokker nog een keertje checken.

Ik heb zo’n wijzerplaat, NOS. Komt geen lume vanaf :frowning:

Een leuke vangst! (tu) Veel plezier ermee! :slight_smile:

Mooie vangst, gefeliciteerd(tu)

Mijn beste,

Je hebt een goede zaak gedaan.(tu)
Want, het hebben van deze zaak is voor zo’n Vintage Seiko, beslist niet het einde van het vermaak.
Ik wens je dan ook veel genot bij het koesteren en vooral dragen van dit nostalgische horloge.

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.:z:z:z

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Inderdaad. Mijne doet het nog een beetje, het lume-oppervlak is natuurlijk niet zo groot en omdat het gekanteld is vangt het ook minder licht, maar het is wel een van de meest ingenieuze lume-constructies die ik ooit zag! En het design van dit klokje…er is natuurlijk al een ufo-seiko, maar dit is zijn broer van Mars! En inderdaad, hij is in uitstekende conditie zo te zien, mijn kast is al helemaal glad.

NB: leg m eens naast de ufo (6138-0011) en let dan op de bovenste subdial…familie toch?

Veel plezier ermee!

Ferdinand

Een goede vangst, zou ik zeggen.
Niet heel goedkoop maar wel heel mooi, zeker in combinatie met die band.
Ik vind nooit zulke mooie spullen op een rommelmarkt…

Band is bijna schoon, nog een paar keer in ultrasoonbad. Zat meer dan 30 jaar aan troep in de band en met de fijne mesh is het wat lastig schoon krijgen.

Hallo Mathijs,

een mooie Seiko uit de oude doos en ik heb een berichtje achter gelaten in privé-berichten.

groeten Martinus.