Ik verzamelde voorheen alleen de originele/standaard versies van de Seiko duikers. Deze zwart/blauwe King Turtle heeft dit compleet veranderd en is nu mijn ideale vakantie horloge. Helaas was de waffle band in dezelfde lichte kleur blauw niet op tijd binnen om mee te kunnen op reis.
Thx allemaal De overige Padi Seiko kleuren trokken me nooit zo aan, dit blauw echter wel, ik denk omdat het slechts subtiel aanwezig is op de minutenwijzer en bezel insert… Deze reeks lijkt in slechts twee maanden van 2021 te zijn geproduceerd.
Absoluut, Seiko had en heeft donker blauw met rode divers, in samenwerking met Padi, sinds 2016 In 2021/2022 hebben ze deze licht blauwe serie uitgebracht: eerst de King turtle en King Samurai in 2021 en daarna de King Sumo in 2022. Deze serie verschilt in nog meer opzichten van de ‘gewone’ Seiko Padi divers (saffier glas, ceramic insert, etc).
Ik kan het zeker aanraden Ik heb lang alleen maar de ‘standaard’ vintage Seiko divers verzameld, maar deze nieuwe modellen hebben zoveel voordelen. De prijs (tweedehands al helemaal), geen zorgen over de waterdichtheid, etc