Ik heb inmiddels mijn oog laten vallen op de Seiko PADI Turtle. Vind hem echt super en wil hem dus ook gaan aanschaffen.
Nu zie ik dat er dus een “K” en een “J” versie te krijgen is. Ik lees daar wisselende verhalen over… de een zegt dat de kwaliteit van de J versie beter is en de ander zegt dat het te maken heeft met de doelmarkt waar het horloge verkocht gaat worden. Iemand die mij hiermee kan helpen?
Mijn beperkte ervaring: de quality control is voor beide even random.
Ik heb 2 J’s en 2 K’s, en tal van verhalen op fora gelezen hierover maar behalve dat de tekst net iets anders is en dat idd de doelmarkt een andere is, maakt het weinig uit voor de kwaliteit.
Maar feit is wel dat velen geloven in het ‘verhaal’ dat de J’s beter zijn en dat is goed voor resale value en vertrouwen bvb.
Mijn ene J heeft een chapter ring die een fractie teveel naar links staat, de andere heeft een bezel insert die teveel naar rechts staat
De 2 K’s zijn nagenoeg perfect uitgelijnd.
Gave klok is het toch. Ga hem via monsterwatches bestellen en laat er double domed saffier in zetten. Vraag ik meteen of er ff naar de uitlijning gekeken kan worden!
Ik ben niet goed in wachten… Rob vertelde mij vorige week, dat saffier plaatsen ongeveer een weekje was. Uiteraard een secuur werk, dus ben blij dat ik het via hem laat doen.
Van nature ben ik met deze dingen zeer ongeduldig, dus zal blij zijn als het horloge er eindelijk is!