Seiko panda prijs correct

ik vind een panda steeds leuk, en kwam deze op de 2ehands websitein belgie…
dit lijkt me een sndf93 te zijn.
kan het overnemen voor 60€. wat denken jullie?

Enter @koekoek

Ja ik zeg niks @Reverso_Fan want dat ga je weer boos doen.

De doos lijkt me niet correct in ieder geval.

inderdaad… daarom ging er een lampje bij me aan.

langs de andere kant is het gewoon een kwarts uurwerkje, dat nog (recent) in productie is (was).

nog iemand die op de rem staat ? :slight_smile:

Prijs is te mooi om waar te zijn in mijn ogen, doos in ieder geval niet behorend bij dit horloge, en het horloge oogt op de foto’s ook afwijkend, al kan ik er niet de vinger op leggen waarom ik dat vind.

Is een fake

1 like

Ik dacht dat SEIKO’s nooit nagemaakt werden?

Foto van een exemplaar uit een gearchiveerde advertentie hier toont (net als alle afbeeldingen in Google overigens) een zwart datumwiel ipv. wit:

https://www.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/3X/e/7/e7a35eb60e50b648ec7f3d9fead63acf1c6fe7a0.jpg

De doos heb ik ook alleen nog maar met fakes gezien (Just One More Watch op Youtube had volgens mij een tijd geleden een review van een nep Seiko). Ik zou er van wegblijven.

2 likes

Waarom dacht je dat? Nep seikos zijn een heel grote plaag op eBay/marktplaats/tweedehands

3 likes

Helaas.

Ja, waarom niet inderdaad. Ooit heb ik het verhaal gehoord dat de replica’s binnenwerken van Seiko gebruikten en dat daarom Seiko’s nooit gekopieerd werden… :roll_eyes: #suf, I know

Roept U maar… Fake of niet?

Deze is wel echt

2 likes

Zelfs de replica’s binnenwerken zien er niet uit en zie je dat het meteen een fake is

1 like

Nee. Het probleem is dat Seiko ook uurwerken aan derden verkoopt en die dus in replica’s gestopt kunnen worden. Zien er dus hetzelfde uit dan.

Jaa dat is inderdaad wel vervelend maar dan kun je het vaak alsnog wel zien aan de wijzerplaat en afwerking.

Hier is wel duidelijk te zien welke echt is en welke fake.

1 like

Dank. Enig idee vd waarde? Dan gooi ik 'm even in de Horlogemarkt. Is €125 een fair bedrag?

Wil je een fake Seiko verkopen?
Zou ikzelf niet willen.
Als jij het wil… zet er dan in ieder geval bij dat het een Replica is.
Beter nog in de shredder met dat ding

1 like

Helemaal mee eens. Ik hou sowieso niet van replica’s

Ja vooral doen als je een ban wil krijgen :rofl:

De enige plaats waar hij thuishoort is de kliko…

3 likes