Seiko perpetual calender 6M13-0010

Hallo allemaal ! Ik ben nieuw op dit forum en heb het volgende:Ik heb een seiko perpetual calender 6M13-0010 op de kop kunnen tikken op een rommelmarkt in Amsterdam voor 25 euro!! de kast is echter een beetje uitgebeten zeg maar. Weet iemand waar ik het beste dit horloge zou kunnen laten nakijken en evt repareren`.

Deze dus?

Ja, inderdaad is het degene op de foto. Bedankt voor de snelle reactie. ik weet nog niet precies hoe het hier werkt dus ik hoop dat ditbericht leesbaar wordt!

Hallo,
Ik weet niet of u mijn reactie kon lezen dus ik probeer het nogmaals. Het is inderdaad hetzelfde horloge als op de foto. Ik vind het een prachtig uurwerk en zou de kast wel een beetje willen laten opknappen voorzover mogelijk en het horloge willen alten nakijken.
Alvast bedankt voor uw reactie. Kunt u mij tips geven waar ik moet zijn om het horloge te laten nakijken??

Nou, hij doet het hoor! :wink:

Ik zal morgen eens kijken of de kast nog bij Seiko te leveren is, want meestal is het bij echt uitgebeten kasten beter om ze te vervangen.

En oh ja, stel je even voor…

Mijn excuses voor het inderdaad zomaar binnenvallen op dit forum.
Ik heet Gerard en ben dus nieuw hier. Ik kom uit Hippolytushoef wat vlak bij Den- helder ligt om de vraagtekens alvast voor te zijn.
Ik ben zoals gezegd gister tegen dit klokje aangelopen op de rommelmarkt. Ik vond het zonde om te laten liggen. Ik kende dit model niet maar viel gewoon op de uistraling ervan.

Wat de toestand van de kast betreft het volgende: Het goudkleurige is met name aan de achterzijde wat uitgebeten,en dan met name rond de knopjes en het matelan midden met de boot erop.
De knopjes zijn voorzover te zien nog prima alleen zijn ze ook wat versleten omdat de goudkleur er een beetje af is bij de rechter bovenste en onderste en de linker onderste.

Heeft u enig idee wat het zal gaan kosten mits het leverbaar is?

O,ja
Er schiet me steeds meer te binnen! Wat had u trouwens snel een foto hiervan paraat, heeft u dit klokje zelf ook? Ik heb overigens nog geen idee hoe het werkt, is er ergens ook nog een beschrijving o.i.d te vinden?
En wat is ongeveer de waarde van dit klokje? mist in goede staat natuurlijk?
Ik vraag waarschijnlijk wel veel direct maar vindt het super dat ik hierop reactie krijg. Dit is voor mij het eerst dat ik op een forum ben.
Groeten Gerard

Hahaha, dan heb je het goede uitgekozen.
Is een hoop info en wijsheid te vinden hier.
Kosten kan ik niks van zeggen, foto heb ik van het internet.
Tik het kastnummer maar eens in in google.
Begrijp dat het nogal een collectorsitem is omdat het de eerste perpetual is die Seiko heeft uitgebracht.
Boot achterop heeft met columbus te maken.

Ik heb ondertussen even gegoogeld in ben inderdaad e.e.a tegengekomen. Alleen in het Engels maar oke…Wel erg leuk hoor. Ik zag op Ebay iemand die vroeg er 320 dollar voor. Dan was 25 euro niet zo gek. Ik hoop dat het betaalbaar en de meoite waard is om het klokje na te laten kijken en/of er een nieuwe kast om te doen.
Ik begreep wel dat jij kunt kijken of er nog een nieuwe kast te krijgen is bij Seiko?? Of begreep ik dat niet goed?
Groeten Gerard

Ja, ik werk bj een juwelier, dus kan morgen even op de site van seiko kijken.
Maar de prijs, dat moet degene die hem repareerd bepalen.

Oke,
Dat begrijp ik natuurlijk. Maar ik waardeer het als je de moeite zou willen nemen om te vragen of zo´n kast nog is te krijgen en een ruwe schatting zou kunnen maken van de kosten.(of is dat heel lastig in te schatten??)
Alvast bedankt voor je reactie. Ik ben benieuwd en hoor graag of het mogelijk is!

Welkom tarzan op dit horlogeforum. Het is een mooi horloge. Zelf heb ik hem niet, maar wel eens naar gekeken op de Duitse Seiko website. En inderdaad komt ie soms wel eens op eBay langs, voor ongeveer 300 Euro, geloof ik.
Ik kan je verder niet zoveel vertellen over dit horloge, maar de kenners zullen zich wel melden, vermoed ik.

Groeten, Tom Vreeken.

Tom,
hartelijk dank voor je berichtje! Zo krijg ik stukje bij beetje steeds een beetje meer info. maakt het klokje ook steeds wat aantrekkelijker toch??
Groet Gerard

Sorry, kast en drukkers zijn niet meer leverbaar.

Dat wordt dus: nog zo’n ding zoeken voor de onderdelen!

Groeten, Tom Vreeken.

als het alleen het goud is kun je de kast toch ook op nieuw laten vergulden, of zeg ik nu iets doms?

Groeten,

Stefan

Ja, maar begreep dat het echt aangevreten is, dan zitten er meestal “gaten” in de kast

aha vandaar, ja dat vreet vergulden ook weinig uit :smiley:

Heb je je horloge nog? Ik heb het probleem andersom. Kast redelijk goed, maar uurwerk kapot en niet meer leverbaar. Ik heb het horloge vanaf 1992 en de eerste 15 jaar elke dag gedragen. Ik kan er moeilijk afstand van doen

1 like

Ik ben er bang voor dat @tarzan mogelijk niet meer gaat reageren. Hij was ruim 12 jaar geleden voor het laatst actief op het forum.

2 likes