Seiko pogue 6139-6002 pogue Aussie

Ik heb Al een poos een Seiko 6139-6002 Aussie
En ik wou hem vandaag weer eens dragen en ineens deed hij niks meer weet iemand wat dit kan zijn ?

Hij heeft zon 1.5 Jaar /2 Jaar geleden een service gehad dat maakt het raar

Sorry, maar je vraagt zonder enige foto en nadere toelichting om een beoordeling van wat er defect is aan je ca. 50 jaar oude horloge?

Is dit een grap?

Dit is van het niveau naar een kapotte iphone 1 kijken en zeggen: hij doet het niet meer. Wat is er kapot?

1 like

Oke tja kan niet effe zo 1 2 Fotos maken je weet het uurwerk en model meer Ben je niet nodig toch kom Dan ook met een specifiekere vraag

Is duidelijk een kapotte rotornaaf.

3 likes

Een paar keer stevig op tafel tikken :+1:

1 like

Grappenmaker :grin:

Gewoon teruggaan naar de “maker” die heeft zijn werk blijkbaar niet goed (genoeg) gedaan.

Oké ik ga even wat dingen proberen uit te sluiten, je hebt denk ik geprobeerd licht te schudden kijken of deze weer begint te lopen? Heb je dat lang gedaan?

Tijd verzet staat niet stil op een datum wisseling?

De automatische module is niet super efficient dus kan daar mee te maken hebben zeker als hij probeert van datum te wisselen wat veel energie vraagt van de veer.

4 likes

Ik heb goed schudden geprobeerd en heb inderdaad hem ontwaken laat in de avond ga dat meteen checken

Draai tijd gewoon naar 6 uur sochtends en probeer dan nog eens, als dit niet werkt dan is mogelijk binnen in een vuiltje of iets wat de boel tegen houdt.

Nou ik heb de datum over laten gaan door de tijd te verzetten en nu doet hij het weer heel apart maar handing om te weten bedankt :smiley:

1 like

Oké als dit vaker gebeurd dan is er meer aan de hand dus hou het even in de gaten.

Yes komt goed en in ieder geval bedankt :smiley:

1 like

Is het doordraaien van de wijzers rondom datum wisseling niet risicovol? Zou je dan niet ook het datum wieltje kunnen beschadigen?

Nee, tenzij er al een serieus onderliggend probleem is.

Doordraaien van de wijzers zorgt enkel voor het meenemen van dag en datum naar de volgende.

2 likes

Dit dus

1 like

Tijd verzet is ook wat anders dan de datum verzetten rond middernacht, dat laatste moet je niet doen maar tijd kan je prima verzetten.

1 like

Hij heeft het zonder problemen gedaan en is mooi over gegaan

1 like

Oké dan is het zoals ik aangaf gewoon kwestie van de veer die 1 niet heel snel opwind met de autowinder en 2 rond datum wissel extra energie nodig heeft hier voor (meer bewegende delen voort te bewegen)