Seiko pogue 6139-6002 pogue Aussies silver dial

Ik zag dit Horloge voorbij komen en dacht wauw is dit een zilveren wijzerplaat variant van een aussie pogue
Is dit een mogelijke combinatie ?? En Zijn deze meer waard Dan de normale ?
Hieronder wat fotos

2 likes

Ja de combinatie bestaat inderdaad, heb er zelf 2 jaar geleden 1 gehad na lang zoeken! Zeldzamer dan de gele dus inderdaad ook duurder. Maar bij deze gaan allemaal rode vlaggetjes omhoog dus lekker laten gaan. Maar ubercool model.

Wat zijn de rode vlaggen Dan
En wat gaaf mooie combinatie Dan

Rode vlaggen zijn:

• staat van de lumen op de wijzerplaat komt niet overeen met die van de interne bezel
  • de interne bezel ligt niet vlak op de wijzerplaat, zie foto nr 2.
  • niet originele kroon
  • De staat van de kast komt niet overeen met de staat van de lumen…

Oftewel dit is dus een samengestelde versie en dat roept dus vragen op wat ermee aan de hand is (geweest). Wijzerplaat lijkt wel origineel dat dan weer wel, handen kan ik niet goed inschatten.

2 likes

Hoe langer je kijkt hoe meer je ziet. Hoe bijvoorbeeld de donkere lumen op de wijzers zit ziet er ook vreemd uit. Totaalplaatje maakt me argwanend en ik zou daarom ook de wijzerplaat nog in hogere resolutie willen zien om zeker te zijn van echtheid, de huidige fakes beginnen steeds beter te worden + mensen gaan steeds verder om ze echt te laten lijken.

Aaaah oke ja de kroon wist ik maar die andere dingen vallen nu ook op

1 like

Ik kan je de advertentie doorsturen Dan kan je contact opnemen met de verkoper

1 like

niet nodig, ik heb geen interesse in een koop. Zoals gezegd heb dit model al eens gehad.