Seiko pogue 6139 6005.

Beste allen.
Ik ben op zoek naar een horloge voor een maat waar dit een mooie kandidaat voor is. Zelf heb ik een bulova devil timer waar de beste man een oogje op heeft en waardoor ik denk dat hij deze wel tof zou vinden. Hierom wil ik wel zeker weten dat het geen aftermarket of neppe onderdelen bevat. Na google wat vragen te hebben gesteld zou ik ook nog op jullie kennis willen beroepen. Ik zie dat het een Amerikaans model is aan de 6005 af te leiden. Dit betekent ook dat het een pogue model betreft (gele wijzerplaat). Dat lijkt al pluis te zitten, Maar waar ik nog over twijfel:

• De algehele conditie van de wijzerplaat ziet er nog als nieuw uit.
  • de lume schiet wat over en ligt niet strak op de uurmarkeringen.
  • het lettertype van de bezel lijkt me wat af te wijken van andere plaatjes op het internet (misschien te maken met productiejaar?)
  • de wijzers zijn aardig rood bij de aftermarket chronograafwijzers hoort ( kan ook de camera zijn natuurlijk).
  • de caseback is van een ander model? Hier staat geen typenummer op.
  • de band heeft wat rek waardoor hij voor mij wel op leeftijd en origineel oogt.
    Het leesvoer wat ik heb doorgenomen.
    https://www.vintagewatchadvisors.com/2019/07/13/seiko-pogue-authentication-part-i-bezels/

De fotos van het betreffende horloge:

Wat denken jullie hiervan?
Met vriendelijke groeten,
Xander
2 likes

Wat mij opvalt is het andere letter type van de wijzerplaat en de ring om de wijzerplaat.

En ik vind het tritium wel erg licht van kleur

1 like

Zoals je hebt opgemerkt, zitten er best wat haken en ogen aan het kopen van een goede, originele vintage. Ik ben geen expert op dit gebied. Maar meteen vallen mij de nogal erg fel gekleurde rode wijzers en erg nieuw uitziende wijzerplaat met rommelige lume up.

Ik weet natuurlijk niet wat het kennis-/ervaringsniveau op horlogegebied is, van die maat. Maar ik zou een relatief onervaren persoon aanraden lekker een nieuw horloge te kopen. Er is zoveel moois te koop, voor ieder budget. Mocht je dit advies willen opvolgen, dan denken we hier graag met je mee. Vinden we alleen maar leuk en kost verder niks! :wink:

Succes!

2 likes

Lettertypes van de inner bezel en wijzerplaat zijn origineel niet hetzelfde.

Het lijkt mij meer dat het een net wat dunnere font moet zijn ofzo.

1 like

@koekoek

1 like

Het is mijn pogue ben benieuwd wat de reacties zijn kan meer fotos posten hier desgewenst

Voor de mensen die slordige lume roepen, maak zelf even closups van je eigen pogue wat lume betreft :smiley:

5 likes

1 like

3 likes

er zit geen tritium op deze horloges

1 like

top Pogue!!! Ik zie niks geks!!

1 like

Erg fraai, wat is de diameter?

Ik ook niet :smiley:

2 likes

41x46mm

1 like

Lekkere wrist presence voor een vintage, daar houd ik wel van!

2 likes

absoluut, heb al jaren dit model in meerdere uitvoeringen. Heerlijk horloge.

2 likes

Geen expert betreffende de poque maar mij valt niets specifieks op en er gaan geen enkele alarmbellen af. Heb aardig wat vintage seiko gehad en nog steeds. Poques blijven een wespennest, maar deze lijkt me helemaal prima.

Daarnaast is @Martijn is een aardige kerel. Neem aan dat als je deze overneemt en er blijkt toch iets niet te kloppen, je er wel met hem uit gaat komen.

2 likes

Danku zeer😃

1 like

Als u bekent bent met deze horloges en garant kan staan dat dit originele onderdelen zou ik hem zeer graag over willen nemen. Het is mooi dat u deze post heeft gevonden en geeft mij ook wat meer vertrouwen om verder te handelen. Dan zijn mijn opmerkingen over de letterdikte op de wijzerplaat wat afwijkt en de caseback die niet voorzien is van de type nummers nog wel een raadsel. Is deze combo standaard zo geleverd of zou het kunnen dat deze door de jaren heen vervangen zijn?
Mvg, Xander

2 likes

Hierboven is het lettertype uitgelegd

Caseback zonder type nummer? Er staat toch 6139-6005?

Ik bedoel dat het van de subdail op de andere modellen wat dunner oogt dan die van jouw, en hier ook de caseback.