Seiko Pogue

Ik ben gister bij iemand geweest die een pogue te koop heeft. Maar klopt het dat het horloge alleen loopt als de chronometer ook loopt. Nee toch ?
Als de rode secondewijzer stil staat, dus bovenin, dan staat het uurwerk stil.
Dat zou niet moeten toch ?

Is zoiets te verhelpen of is de reparatie een dure aangelegenheid?

Je ziet het uurwerk niet lopen als de chronograaf uit staat, dat is normaal voor dit horloge, uiteraard moet het uurwerk wel tikken.

1 like

Maar hoe lees je dan de tijd af ?

Of moet de chronometer altijd aan ?

En is de batterij dan niet sneller leeg ?

1 like

Door die opmerking denk ik dat het handiger is onderstaande ff door te lezen.

Ben je nou serieus? :upside_down_face:

1 like

Ik heb ook een Pogue en geniet er erg van. De batterijen in een Pogue gaan NOOIT leeg. :ok_hand::slightly_smiling_face:

@Tonnieb ik begrijp dat je dit een mooi horloge vind, maar ik zou je aanraden om er pas aan te beginnen als je wat meer weet over vintage horloges, de werking van mechanische horloges, wat origineel is en wat niet, etc. Dit is nu typisch zo’n horloge waarbij je moet weten wat je om de pols hebt om het echt te waarderen. Anders blijf je zitten met vragen over het uurwerk en wanneer die wel of niet loopt. Dan kun je misschien beter iets nieuws kopen wat erop lijkt, bijvoorbeeld omdat je de kleurstelling mooi vindt en een ander horloge dat ook heeft.

Dat bedoel ik trouwens niet verkeerd he - ik moet er zelf ook niet aan beginnen voor ik er wat meer van weet en waardeer. Anders is het parels voor de zwijnen :joy: en het is ook maar een mening, je moet vooral kopen wat je mooi vind, maar ik geef het je toch even mee.

Succes!

1 like

vergeef mij mijn onwetendheid
:pensive:

een ieder bedankt voor de antwoorden.

Joh, iedereen moet het eens leren, vandaar de lap tekst achter mijn linkje, wordt je stukken wijzer van. :slight_smile:

dank je
:grinning:

ik ga er even induiken.

ik vind het verhaal bij het horloge erg mooi, vandaar.

1 like