Seiko Pogue

is deze zijn geld waard ? lijkt me niet duur te zijn.

De wijzerplaat innerbezel en gewone bezel zijn AM, evenals de band… Dus in mijn ogen niet waard… Iets teveel am onderdelen voor de prijs.

1 like

Dank je, heeft er iemand foto’s van hoe ze er origineel uit zien ?

Niet de beste foto maar deze heb ik hier bij de hand. Dit is wel een resist-dial, maar dit idee dus

2 likes

Even terug kijken in je pm :wink:

Is die volledig origineel ?

Ik zou bijna zeggen uiteraard. Op het glas na helemaal origineel ja. Als purist zou ik ook niet anders willen.

2 likes

Ik ben geen purist, zou er geen moeite mee hebben, als die niet helemaal origineel zou zijn.
Zou dan kiezen voor een mooi uiterlijk.

Tja wat is mooi. Als je naar de kwaliteit van de onderdelen kijkt vind ik dit AM exemplaar in ieder geval niet mooi :sweat_smile: Als je bv kijkt naar de print van de binnen bezel is dat niet best en die is zo te zien ook beschadigd.

Ik bedoel niet dat deze er goed uitziet.

Maar dat ik er geen probleem mee zou hebben, om met aftermarket het geheel wat op te knappen.

Ik vind het altijd knap dat mensen ĂĽberhaupt de verschillen zien tussen origineel en AM, voor mij lijkt alles hetzelfde.
Aangezien ik hem vandaag om heb, uit nieuwsgierigheid: wat is er nog origineel?

2 likes

Hij is mooi…:grinning:

Dat dacht ik ook :grin:
En die AM delen, ach boeie

1 like

Niet zo heel veel eigenlijk. Bezel, plaat AM. Wijzers eigenlijk zelfs verkeerd. Kast ook opnieuw opgemaakt. Vaak als er 1 iets aftermarket is is de rest ook gedaan

Het is vaak in 1 oogopslag te zien. Als ik bv op eBay zoek is vanaf die miniatuur foto’s als je zoekt het al te zien :wink: Vaak zijn de kleuren ook iets anders.

1 like

@Haaren Wat het uit maakt is dat mensen vaak een hele hoop betalen voor een Seiko die verkocht wordt als origineel maar vol nep onderdelen zit. Sommige mensen zijn niet helemaal eerlijk op ebay schijnt het.
Een Ferrari met een Toyota motor rijdt ook prima, maar ga hem dan niet verkopen als een compleet originele Ferrari.

Dat wordt vaak niet gezegd dat hij origineel is. Maar het wordt verzwegen dat alles AM is terwijl de verkopers wel weten dat hij niet origineel is.

Dat is minder dan verwacht, ik heb hem gekocht met de wetenschap dat er AM delen in zaten maar dacht dat de plaat wel origineel was.
Nou ja, ik vind hem er niet minder mooi om dus hij blijft nog wel even.
Mocht hij ooit vertrekken kan ik er in iedergeval rekening mee houden met de omschrijving, bedankt :+1:t2: en nogmaals erg knap dat je het allemaal ziet.

Daar heb je gelijk in, het kan ook zijn zoals in mijn geval dat je het niet ziet omdat je er teweinig verstand van hebt.
Had ik gister een advertentie gemaakt zou ik onvolledig zijn geweest.

Dat zou in een klap de betrouwbaarste Ferrari ooit zijn, misschien nog niet zo’n slecht idee… Mompelt iets over 2jz configuratie :grin:

nope… niet doen…

Ik ga nog verder neuzen, naar een mooi exemplaar…:grin:

1 like