Seiko Premier: leren band alleen in zwart :(

Ik heb een 2ehands Seiko Premier SPB003J1 gekocht, maar wil daar graag een nieuwe band op zetten. Mijn zoektocht naar een geschikte band brengt me hier, want ik kan slechts zwarte vervanging vinden…

Origineel zit er een donkerbruine band op, maar ik zou graag een lichtbruine / cognac kleurige willen. Daarbij zou ik graag de originele vlindersluiting behouden (misschien kan ik die overzetten als ik bij een niet originele band uit kom?), maar ook moet het mooi aansluiten. Ik ben vrij nieuw in de wereld van horloges, maar ik zie dat het bandje van een SPB003J1 wat door loopt na de pin in de kast. Ik heb het idee dat dat bij generieke vervangbandjes niet zo is, wellicht staat dat daardoor gewoon niet. Plaatje van de SPB003J1 zegt misschien meer:

Heeft iemand hier een idee waar ik een mooi passend bandje zou kunnen bestellen? Bij voorbaat dank voor jullie hulp!

1 like

foto van de voorkant zou meer helpen bij het zoeken naar een mooie band.

Krijg je ook een foto van de voorkant, geen probleem :wink:

Het eerdere plaatje liet ik met name zien om aan te geven hoe de band door loopt na de pin.

Al bij Monsterwatches gekeken? Uitstekende service.

Yep, al contact gehad met Rob. Hij kon alleen de originele donkerbruine leveren. Wellicht dat het dan ook écht de enige optie is als ik het origineel wil, maar ik ben ook benieuwd of generieke vervanging zou staan… Wellicht maar 1 manier om dat uit te vinden…

Andere mogelijkheid de Seikoshop op de Heiligeweg in Amsterdam, telefonisch vaak slecht te bereiken, maar enkele maanden geleden zo’n zelfde soort band voor het horloge van m’n vrouw gekocht.

zou me niet druk maken over de aanzet, met wat ruimte ziet het er ook mooi uit en vaak past het horloge dan wat soepeler om de pols. Google maar op horlogebandjes en je vind genoeg stores in NL.

Hé, jij ook hier? :slight_smile: Ik zou inderdaad ook bij de verschillende horlogebandenwinkels kijken. Genoeg te vinden online. Ik denk niet dat een ietsje ruimte lelijk staat.

Hehehe ja Bert, je komt me overal tegen :wink: Had hier ook je topic van je gemodde klokje gezien.

Ook @andere reageerders, dank. Ik ga gewoon een mooi bandje uitzoeken en zie dan wel of het staat. Zo niet, dan is het jammer van mijn 3 tientjes maar dat overleven we wel :slight_smile:

Het blijft gokken. Ik had laatst een mooi bruin (nep)kroko bandje besteld voor mijn Hamilton, en na een dag onwennig dragen besloot ik toch dat zwart hem beter stond.

Het probleem wat je bij dit horloge ook nog hebt is dat de aanzet 21 mm is.
Ik heb twee Seiko’s met een 19 mm aanzet waar een 20 mm band aanzit met een ronde aanzet (1 keer zwart, 1 x donkerbruin).
Dit is een Hirsch Leonardo.
Je zou deze dus in een 22mm kunnen aanschaffen, mits deze nog leveraar is (als ik het goed heb heeft Hirsch de productie van deze banden gestaakt).

Hier is de Principal nog in congnac te krijgen:
http://www.watch-band-center.com/watchstrap-p6835h595s598-Watch-band-Principal.html
Je moet alleen even kijken of je dat verschil bij de aanzet storend vindt, dit zijn de mijne:

Ik moet zeggen dat ik die van jou er zeer netjes uit vind zien hoor!

Ik vond dit bijvoorbeeld ook wel een mooie band, maar ook in 22mm:


http://www.horlogebanden.com/a-19088462/22-mm-morellato-horlogebandjes/morellato-duccio-vitello-piuma-handgemaakt-goudbruin-22-mm

@cmejewellery: Vraagje - Die linkse 5 vind ik erg mooi. Welk type is dat? Is de wijzerplaat ‘in the flesh’ even donker?

Thx

Ik vind de zwarte band em juist erg chique staan. Suc6 met je quest.

Dat is ook zo, maar ik heb een andere Seiko met een zwarte band, en ik vind afwisseling ook wel eens leuk :slight_smile:

Veekeren Schreef:

Dat is ook zo, maar ik heb een andere Seiko met
een zwarte band, en ik vind afwisseling ook wel
eens leuk :slight_smile:

begrijpelijk hoor. en met 1 klokje kun je ook aardig wisselen met bandjes. vooral met een witte wijzerplaat vind ik dat makkelijk kunnen.

Just curious, weet je toevallig wat een orginele Seiko leren band kost? Ben ik wel eens benieuwd naar hoeveel die kost tov. de zwitserse merken.

Ik zal eens kijken wat die originele band kost.
Momentje…

GroteBozeWolf Schreef:

@cmejewellery: Vraagje - Die linkse 5 vind ik erg
mooi. Welk type is dat? Is de wijzerplaat ‘in the
flesh’ even donker?

Thx

Zal eens kijken op de kast welk kastnummer, dan kan ik het modelnummer ook wel achterhalen.

Band is €55 a €60,-, waarschijnlijk compleet met sluiting.