Seiko Premier: leren band alleen in zwart :(

Ik heb een 2ehands Seiko Premier SPB003J1 gekocht, maar wil daar graag een nieuwe band op zetten. Mijn zoektocht naar een geschikte band brengt me hier, want ik kan slechts zwarte vervanging vinden…

Origineel zit er een donkerbruine band op, maar ik zou graag een lichtbruine / cognac kleurige willen. Daarbij zou ik graag de originele vlindersluiting behouden (misschien kan ik die overzetten als ik bij een niet originele band uit kom?), maar ook moet het mooi aansluiten. Ik ben vrij nieuw in de wereld van horloges, maar ik zie dat het bandje van een SPB003J1 wat door loopt na de pin in de kast. Ik heb het idee dat dat bij generieke vervangbandjes niet zo is, wellicht staat dat daardoor gewoon niet. Plaatje van de SPB003J1 zegt misschien meer:

Heeft iemand hier een idee waar ik een mooi passend bandje zou kunnen bestellen? Bij voorbaat dank voor jullie hulp!

1 like

foto van de voorkant zou meer helpen bij het zoeken naar een mooie band.

Krijg je ook een foto van de voorkant, geen probleem :wink:

Het eerdere plaatje liet ik met name zien om aan te geven hoe de band door loopt na de pin.

Al bij Monsterwatches gekeken? Uitstekende service.

Yep, al contact gehad met Rob. Hij kon alleen de originele donkerbruine leveren. Wellicht dat het dan ook écht de enige optie is als ik het origineel wil, maar ik ben ook benieuwd of generieke vervanging zou staan… Wellicht maar 1 manier om dat uit te vinden…

Andere mogelijkheid de Seikoshop op de Heiligeweg in Amsterdam, telefonisch vaak slecht te bereiken, maar enkele maanden geleden zo’n zelfde soort band voor het horloge van m’n vrouw gekocht.

zou me niet druk maken over de aanzet, met wat ruimte ziet het er ook mooi uit en vaak past het horloge dan wat soepeler om de pols. Google maar op horlogebandjes en je vind genoeg stores in NL.