Seiko premier

Seiko premier automaat! 29 jewels. Wordt misschien wel mijn nieuwe aanwinst, ik vind hem mooi.

Met een leren band denk ik dat hij minder kitscherig is. Ik vind het iig een erg mooie wijzerplaat. En eindelijk een premier automatic ipv een kinetic!

Ja, het komt misschien door hoe de foto is genomen. Op de site van Seiko kun je hem beter zien en flikkert hij niet zo als op deze foto.

Prachtig horloge, zie:

http://www.pbase.com/kelvinphoto/seikopremier&page=all

op die foto site, wat een prachtige seiko!!! hij gaat ergens rond de 600 euro kosten had ik begrepen ???

ik zie net op www.seiko.nl 995 euro.

Ik vind deze nieuwe Seiko’s persoonlijk ook erg fraai. De ‘oude’ Premiers met Kinetic aandrijving kosten zo rond de 600 euro. Deze nieuwe Automaat moet tegen de 1000 euro gaan kosten.

Je krijgt een beetje de indruk dat Seiko zich wat hoger in de markt wil gaan positioneren, met mooie modellen die meteen ook een stukje duurder zijn dan vorige modellen.

Op Ebay gaan ze voor pakweg Euro 700 tot Euro 850. Het ontwerp spreekt me zeker aan en het uurwerk is niet alledaags. Maar de power-reserve aanduiding vind ik jammer genoeg wat “over-done”. Zo’n aanduiding is bij een automaat eigenlijk ook overbodig.