Toevallig liep ik door de stad vandaag en kwam langs een juwelier dat Seiko redelijk goed vertegenwoordigd. Door de vitrine heen te gluren kwamen er 2 modellen al snel op te vallen waar ik dacht van, deze zijn niet de standaard Seiko Presage Cocktails.
Snel de mobiel erbij halen en opzoeken welke modellen het hier nou echt om gaat. Uiteindelijk kwam ik uit op de “Seiko Presage Basic Line Star Bar Limited Edition”. Het zijn de SRPF41J1 en de SRPF43J1.
De befaamde “matcha” en “hojicha”. Ze worden inmiddels met wereldse prijzen aangeboden op C24.
Voor de mensen die er nog steeds een exemplaar willen bemachtigen voor de normale retail prijs van €490,00 stuur mij een pb. Ik hoef ze persoonlijk niet in mijn collectie. Aangezien ik nog niet zolang geleden zelf een “classic Presage” heb mogen ontvangen.
Ik heb ook nagevraagd dat deze modellen niet op hun website staan, het enige antwoord dat ik kreeg is dat dat correct is. Heel vreemd. Als laatste wat ik hier nog wil toevoegen is dat zij ook de SSH156J1 hebben liggen en ook deze staat niet op hun site.
Even voor de duidelijkheid.
Ik heb ze niet aangeschaft.
Ik weet alleen de winkel waar ze op tekoop staan.
Ik wil geen reclame maken en wil er ook niets aan verdienen.
Ik wil alleen helpen, that’s all.
Als ik mij goed herinner had ik zelf de Hojicha gekocht eind 2020. Een klein half jaar erna waren er toen al geen meer te bespeuren bij juweliers. Wel een mooi buitenkansje dus voor iemand die deze nieuw wilt!
Afwerking is simpel, maar die wijzerplaat is wel een serieuze conversation starter. Al veel complimenten op gekregen, en foto’s doen deze zeker geen eer.
Even voor de duidelijkheid.
Ik heb al een aantal leden doorgegeven waar ze terecht kunnen.
Ik denk dat de juwelierszaak maar van elk 1x hebt liggen.
Bij deze, wie eerst komt wie eerst maalt.
Wil misverstanden voorkomen en geen ruzies naderhand.
Goedemiddag,
Ik zou heel graag de macha variant willen kopen (heb een macha ducky mechanisch keyboard)! Past mooi bij de king Seiko en grand Seiko:blush:
Het liefst schaf ik m zelf aan, eventueel samen met jou uiteraard.